برگزیدگان «چهارمین جشنواره ملی عکس آسمان آبی» همزمان با روز هوای پاک از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، معرفی و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلودگی هوا موضوعی است که برای آگاهی عمومی نسبت به آن، می‌بایست از جوانب مختلف مورد توجه قرار گیرد و از این منظر، هنر عکاسی و نگاه به عکس به‌عنوان یک رسانه می‌تواند در شناخت هر چه بهتر و بیشتر شهروندان از موضوع آلودگی هوا و آثار و پیامدهای آن مؤثر باشد.

بر اساس این گزارش، محورهای شش‌گانه این جشنواره هنری شامل «آسمان آبی برای تهران، هوای پاک برای زندگی»، «تصویر شهر ایده‌آل با هوای پاک»، «عکس، هوا، زندگی»، «عکس‌های مقایسه‌ای از هوای پاک و آلوده با نمای ثابت»، «بازنمایی اثرات و خسارات آلودگی هوا بر محیط زیست و اجتماع» و «آلودگی هوا، قاتل نامرئی برای همه به ویژه گروه‌های حساس» بود.

بر اساس این گزارش، هیأت داوران این جشنواره هنری شامل دکتر محمدمهدی رحیمیان، دکتر مهدی مقیم‌نژاد و حمیدرضا مجیدی هستند و لیلا نظری به‌عنوان رئیس جشنواره و امید جعفرنژاد به‌عنوان دبیر جشنواره، مسئولیت مراحل مختلف اجرایی این رویداد محیط زیستی را بر عهده دارند.

گفتنی است، ۱۸۱۳ عکس از ۳۲۷ عکاس به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این تعداد، ۳۹ عکس از ۳۱ عکاس به مرحله نهایی راه پیدا کردند که اسامی ۳ نفر برتر به‌مناسبت روز هوای پاک در روز سه‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۹، اعلام و لوح سپاس آنها که به امضای شهردار تهران رسیده است، به برگزیدگان اعطا می‌شود.