Francesco Romero. «بدون عنوان»، ۲۰۱۷

نمایشگاه جایزه بین‌المللی عکس پنج از روز جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ در گالری شیرین، تهران پذیرای علاقه‌مندان است.

در توضیح این نمایشگاه گروهی آمده است:

«جایزه بین‌المللی عکس پنج یک رویداد بین‌المللی در حوزه عکس و ویدئوآرت است که قصد آن ایجاد پل ارتباطی بین کشورهای مختلف جهان و تبادل اندیشه و فرهنگ‌های مختلف با این سرزمین پهناور است. این جایزه وامدار تک‌درختی است که در حومه‌ی دماوند واقع در روستای آرو حدود ۵۰۰ سال ریشه دوانده است.

این درخت هرساله در فصول مختلف سوژه‌ی عکس‌های عباس کیارستمی کارگردان و عکاس بین‌المللی قرار گرفته است. عکس‌های این درخت در گالری‌های مطرح جهان از جمله ژرژ پمپیدو در پاریس و موزه هنرهای معاصر نیویورک به نمایش گذاشته شده است.

این تک درخت حدود دو سال پیش توسط مهدی شادی زاده عکاس و مستندساز و بنیانگذار جایزه عکس پنج به ثبت رسیده است و برای تجلیل هر ساله از این سمبل فرهنگی و نمادین که بهترین اثر و یادآور این کارگردان و عکاس بزرگ است، دلیلی بر بنیان این جشنواره بوده است.

نام «۵» برگرفته شده از فیلم «۵» ساخته عباس کیارستمی است، این فیلم که در سال ۲۰۰۳ میلادی ساخته شد، در برگیرنده‌ی پنج نما است، که هر کدام به‌طور متوسط دارای زمانی در حدود ۱۶ دقیقه هستند. نام پنج در اواخر سال ۱۳۹۹ توسط شورای سیاست‌گذاری برای این جشنواره انتخاب شد.

گالری شیرین مفتخر است برای اولین بار در ایران میزبان نمایش عکس‌های منتخب این رویداد باشد.»

این نمایشگاه تا چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ برقرار است.


نمایشگاه گروهی جایزه بین‌المللی عکس «پنج»
۲۶ شهریور تا ۷ مهر ۱۴۰۰
ساعات بازدید: ۱۱ تا ۱۹ (افتتاحیه: ۱۶ تا ۲۰)
نشانی: تهران، خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه‌ی سیزدهم، پلاک ۵، گالری شیرین – نقشه
تلفن: ۸۸۸۲۳۷۴۲ – ۸۸۳۴۳۹۶۹
وبسایت: shiringallery.com
گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.