امین نظری. Radiance، برنده «جایزه بزرگ» بخش عکس مسابقه عکاسی نیکون ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱

امین نظری عکاس ایرانی در ۳۸مین دوره از مسابقه عکاسی بین‌المللی نیکون خوش درخشید و به‌عنوان برنده جایزه بزرگ بخش عکس این رقابت انتخاب شد.

مسابقه عکاسی نیکون از سال ۱۹۶۹ هر ساله فرصتی را برای عکاسان و فیلمسازان سرتاسر جهان برای مشارکت در رقابتی بین‌المللی و بهره‌مندی از جوایز ارزشمند فراهم کرده است. در ۳۸مین دوره از این رقابت بین‌المللی که ترجمه فراخوان آن در سایت عکاسی نیز منتشر شد، بیش از ۶۵ هزار شرکت‌کننده از ۱۵۰ کشور جهان شرکت داشتند که در نهایت امین نظری به‌عنوان برنده اصلی بخش عکس انتخاب شد و جایزه‌ی ۵۰۰ هزار ینی این رقابت را از آن خود کرد.

در توضیح همراه عکس برنده‌ی این عکاس اهوازی با عنوان Radiance (تشعشع نور) آمده است:

«این شهروند سالمند برای درمان ویروس کرونا در بیمارستان رازی اهواز بستری شده است. ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹ به انسان‌ها سرایت کرد و طولی نکشید که به ایران رسید. در روزهای اوج همه‌گیری، در حدود ۳۵۰ انسان هر روز از دنیا می‌رفتند [بنا بر آمار رسمی این عدد در ماه‌های بعد بیش از دو برابر شد]. این ویروس در تعاملات اجتماعی، مشاغل، دانشگاه‌ها و مدارس و غیره مشکلاتی جدی ایجاد کرده است.»

رقابت امسال در دو دسته‌ی «آزاد» و «نسل آینده» (زیر ۲۵ سال) داوری شد که موضوع رقابت دسته «آزاد»، «پیوند» (Connect) بود. تک‌عکس امین نظری به‌عنوان برگزیده این بخش و جایزه بزرگ انتخاب شد. همچنین، در بخش فیلم کوتاه، فیلم Momento سعید بهشتی از ایران موفق به دریافت جایزه تشویق ویژه این رقابت شد.

برای تماشای سایر آثار برگزیده‌ی این رقابت، به وبسایت رسمی مسابقه عکاسی نیکون مراجعه فرمایید.