آموزشگاه سایت عکاسی در ترم پاییز ۱۴۰۰ دوره‌ی جدید کارگاه عکاسی سینما را پنجشنبه در تاریخ ۲۰ آبان ۱۴۰۰ به‌صورت حضوری توسط جلال حمیدی عکاس سینما برگزار می‌کند.

در بخشی از متن معرفی این کلاس آمده است: «این کارگاه شامل: انتقال تجربه عکاسی فیلم از ابتدای یک پروژه تا تحویل کار، شامل اصول قرارداد حرفه‌ای، نحوه شروع به همکاری، نکات مربوط به تست گریم و به کار بردن لنز مناسب، حضور در سر صحنه، شرح وظایف و مشکلات معمول برای عکاس سینما، تعامل با سایر همکاران، وظایف بعد ازاتمام فیلم‌برداری و… است.»

در این کارگاه یک روزه، جلال حمیدی با نشان دادن عکس‌هایی از صحنه و پشت صحنه، تفاوت‌ها و نکات مهم عکاسی سر صحنه و ارتباط با بازیگرانِ چهره را توضیح خواهند داد. همچنین درعکاسی سینما نکته‌هایی وجود دارد که در هیچ کلاس درسی گفته نشده و در هیچ کتابی نوشته نشده است و تنها عکاس در هر پروژه سینمایی به آنها برخورد کرده و کسب تجربه کرده است که در این گارکاه این تجربیات ارزشمند به راحتی در اختیار هنرجویان قرار داده می‌شود تا بتوانند برای شروع کار عکاسی سینما تسلط کافی داشته باشند.

عکاسانی که علاقه‌مند به گرایش عکاسی سینما هستند یا آن دسته از علاقه‌مندانی که تمایل دارند با فضای سینما و عکاسی سینما بیشتر آشنا بشوند می‌توانند در این کارگاه شرکت کنند.

درباره مدرس

جلال حمیدی عکاس و عضو انجمن عکاسان سینمای ایران، عکاسی فیلم‌های عصر روز دهم، نمره ۴، ارغوان، گیلدا، سینما شهر قصه و …، کاندید بهترین عکس فیلم دوره چهاردهم جشن خانه سینما برای فیلم عصر روز دهم، کاندید بهترین عکاس سال سینما سومین جشن مستقل عکاسان فیلم برای فیلم نمره ۴، تقدیرشده جشنواره سی‌وچهارم فیلم فجر برای فیلم ارغوان، کاندید سیمرغ بلورین بهترین عکس فیلم دوره سی‌ونهم جشنواره فجر برای فیلم گیلدا است.

کارگاه «عکاسی سینما» پنجشنبه ۲۰ آبان، از ساعت ۱۴ الی ۱۹ در یک جلسه برگزار می‌شود و شهریه‌ی آن ۳۳۰ هزار تومان است. در پایان دوره به شرکت‌کنندگان گواهی شرکت در دوره داده می‌شود و کسانی که تجربه‌ی عکاسی داشته باشند و مورد تأیید آقای حمیدی قرار بگیرند به پروژه‌های فیلم کوتاه معرفی خواهند شد.

علاقه‌مندان به شرکت در این کلاس می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به اینجا مراجعه و یا با شماره ۸۸۱۰۶۱۴۲ تماس بگیرند.