کتاب عکس A Pound of Pictures حاوی جدیدترین کارهای عکاس شناخته‌شده آمریکایی الک سوث است که به‌تازگی توسط انتشارات MACK منتشر شده است.

این کتاب دربرگیرنده‌ی عکس‌های سفر جاده‌ای الک سوث با دوربین قطع بزرگ بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ است. سوژه‌های متنوع سوث—از مجسمه‌های بودایی و پرنده‌بازها گرفته تا آفتاب‌گیرهای کنار ساحل و تندیس آبراهام لینکلن—تجربه شخصی او را بازتاب می‌دهند. این عکس‌ها با نوشته‌ها و نظرات خود سوث همراه شده‌اند. او در جایی نوشته است: «اگر قرار باشد عکس‌های این کتاب درباره‌ی چیزی غیر از سطوح درخشان‌شان باشند، باید بگویم که آنها درباره فرآیند ساخت خودشان هستند. آنها در باب رفتن به دنیای خاص شوریدگی و ایجاد پیوند میان امر موقت (نور، زمان) و امر فیزیکی (چشم، فیلم) هستند.»

گفتنی است که هر جلد کتاب شامل پنج عکس چاپ‌شده‌ی کوچک است که به‌صورت تصادفی در میان صفحات کتاب قرار می‌گیرند. این عکس‌ها در هر کتاب متفاوت هستند.

کتاب A Pound of Pictures همزمان با برپایی نمایشگاه‌های انفرادی آثار الک سوث در گالری‌های شان کِلی، واینستین همنز و فرانکل در شهرهای مختلف آمریکا منتشر می‌شود.

درباره عکاس

الک سوث (متولد ۱۹۶۹) عکاس مگنوم و ساکن مینیاپلیس آمریکا است. از او تا کنون بیش از ۲۵ عنوان کتاب منتشر شده و آثارش در بیش از پنجاه نمایشگاه انفرادی در مراکز مهم هنری جهان به نمایش درآمده‌اند. سوث همچنین برنده کمک‌هزینه‌ها و جوایز متعددی از جمله کمک‌هزینه گوگنهایم در سال ۲۰۱۳ بوده است.

تصاویری از کتاب A Pound of Pictures:

Source :