دبیر هفتمین جشنواره ملی عکس زعفران تربت حیدریه و زاوه از برگزاری هفتمین جشنواره ملی عکس زعفران با حضور ۴۰ عکاس کشوری و ۳۰ عکاس منطقه‌ای خبر داد.

علی عمرانی دبیر هفتمین جشنواره ملی عکس زعفران تربت حیدریه و زاوه گفت: با توجه به استقبال هنرمندان عکاس از سراسر کشور و پس از وقفه‌ای یک ساله هفتمین دوره جشنواره ملی عکس زعفران تربت حیدریه و زاوه برگزار می‌شود.

عمرانی با اشاره به برگزاری این جشنواره اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن بهار زعفرانی‌ترین شهر جهان و رویش پهنه‌ای از سرخ‌ترین گل‌های زعفران ناب ایرانی در پرمحصول‌ترین نقطه ایران میزبان برگزاری هفتمین دوره از جشنواره ملی عکس زعفران با حضور هنرمندان عکاس سراسر ایران می‌شود.

وی افزود: این جشنواره پس از یک سال وقفه و با پیگیری‌های متعدد مسئولان برگزاری و با موضوع زعفران از مراحل برداشت، فرآوری، بسته‌بندی، تهیه و مصرف برگزار و قرار است با نگاه خلاقانه هنرمندان عکاس تمامی این زیبایی‌ها ثبت و ماندگار شود.

دبیر هفتمین جشنواره ملی عکس زعفران تربت حیدریه و زاوه تصریح کرد: هنرمندان عکاس سراسر ایران می‌توانند در سه بخش اصلی، ویژه وجنبی در این جشنواره ملی حضور یابند.

عمرانی با اشاره به گاه‌شمار جشنواره بیان کرد: هجدهم آبان ماه آخرین مهلت ارسال آثار از سوی دبیرخانه در نظر گرفته شده و نوزدهم آبان نیز داوری آثار انجام می‌شود.

وی ادامه داد: کمال الدین شاهرخ، عادل عزیزی، محمد ستاری، محمدرضا شریف زاده، ناصر محمدی وعادل عزیزی داوری این دوره از جشنواره ملی زعفران را برعهده خواهند داشت و بیستم آبان نفرات برگزیده از سوی هیأت داوران در آیینی تقدیر و جوایز به آنها اهدا می‌گردد.

دبیر هفتمین جشنواره ملی عکس زعفران تربت حیدریه و زاوه خاطر نشان کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده از سوی دبیرخانه این جشنواره، در بخش اصلی سه نفر برگزیده و دو نفر شایسته تقدی، در بخش ویژه نیز سه نفردر رتبه‌های اول تا سوم و در بخش جنبی در مجموع ۶ برگزیده در بخش‌های عکس و ویدیو خواهند بود.

عمرانی با اشاره به انتشار فراخوان گفت: هنرمندان می‌توانند قوانین و مقررات هر یک از بخش‌های این جشنواره را در فراخوان منتشرشده ازسوی دبیرخانه این جشنواره مطالعه کنند.