ورکشاپ رایگان پروژه های  وتن، «گوش پاک کن» و هم سنگ با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری باغچه اهواز طی روزهای ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ آذرماه ۱۴۰۲، در محل آموزشگاه برگزار شد.

بر اساس فراخوان صادره، عکاسان اهوازی مجموعه عکس، فوتوبوک خود را به ایمیل پروژه وتن ارسال کرده و پروژه های پذیرفته شده طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه با هدایت محمد غزالی(عکاس) مورد نقد و بررسی قرار  گرفتند و با اتمام کار-گاه، طی شش ماه آینده بصورت آن – لاین پیش برده خواهند شد.

همچنین کارگاه «گوش پاک کن» با موضوع صدا، شنیدن و تجربه شنیداری بعنوان بخشی از پروژه وتن با هدایت مهدی بهبودی(هنرمند شنیداری) ارایه شد. شرکت کنندگان پذیرفته شده در ورکشاپ عکس وتن طی سه روز علاوه بر آشنایی با ماهیت صوت، با موضوعاتی چون انواع صوت، تصویرسازی اصوات، دیدن با گوش، حساسیت، توجه و آشنایی با محیط شنیداری پیرامون خود و … به صورت عملی و با استفاده از ابزار ایجاد و سنجش اصوات آشنا شدند.

در یکی از کارگاه های پیرامون پروژه وتن، فائزه بختیار(کارگردان و بازیگر)کار-گاه زیست–بازیگری را برگزار و هدایت کردند. شرکت کنندگان در این کارگاه یک روزه که هدف آن تجربه چندین روش برای رسیدن به درک عمیق تری از زیست-بازیگری عنوان شده بود، به عناوینی چون شناخت خود و شرایط بدنی، خلق، ارتباط و تعامل، همزیستی و … توجه کرده و بصورت عملی با آن درگیر شدند.

در یکی دیگر از کارگاه های جنبی پروژه وتن، با عنوان هم- سنگ/ ورود به زنده گی به  عنوان یک هنرمند، مهدی بهبودی و اشکان عابدی(نقاش) تجارب خود را از زنده گی و کار هنری در ایران و فعالیت مداوم در این زمینه در اختیار شرکت کنندگان قرار دادند و در طی آن به مباحثی چون چرا این کار را انتخاب کرده ام؟ زندگی هنری از بیرون و از درون ، چگونگی تداوم و نظم زنده گی هنری، ملاحظات  اخلاقی زنده گی هنری، جلوگیری از ناامیدی و توهم در زندگی هنری و … پرداختند.