آخرین مجموعه عکس مهران مهاجر با عنوان «نحو محو» از جمعه ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ در گالری ۲+ برگزار می شود.

این مجموعه تا ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲ برقرار خواهد بود «نحو محو» چهارمین نمایش انفرادی هنرمند ۲+ پس از «بین و لابین»  ۱۳۹۷، «هوای زمین» ۱۳۹۹، و «داربست» ۱۴۰۰ است.

مهران مهاجر شیفته رابطه میان دوربین و دیدن است. کانون توجه بصری ما در میدانی از موانع، اعوجاجات، حاشیه نگری‌ها و مات بینی‌ها قرار دارد. دوربین مهاجر بیننده را با آنچه که برای «دیدن» از آن می‌گذرد چشم به چشم می‌کند.

 آنچه که در قاب‌هایش حائل قرار می‌گیرد ممکن است یک جفت انگشت (بین و لابین، ۱۳۹۶) حروف الفبا، یا گستره‌ای محو (هوای زمین، ۱۳۹۷) موانع بصری هر چه می‌خواهند باشند، عکاس حضور بدن مند خود را به چهارچوب عکس می‌آورد برخی به «بی‌چیز» دلالت دارند (داربست، ۱۴۰۰) او سازوکار زبان دوربین را مورد کنکاش قرار می‌دهد می‌آورد و محدوده‌هایش را می‌پوید (نحو محو، ۱۴۰۲) در ادامه دلبستگی او به زبان‌شناسی تصویر عکاسی است – آن چه در فرایند دیدن خود را پنهان می‌کند.

مهران مهاجر (م. ۱۳۴۳، تهران) علاوه بر عکاسی، به تدریس آن در دانشگاه تهران نوشتن و ترجمه در تهران مشغول است. او فارغ‌التحصیل عکاسی (۱۳۶۹) و زبان‌شناسی (۱۳۷۳) از دانشگاه تهران است. کتاب عکس «تهران، بی گاه» ترجمه‌ها و تألیف‌هایی چند در زمینه نقد ادبی و عکاسی منتشر شده است که از جمله می‌توان به مجموعه مقالات او در کتاب (تهران: نشر آگه، ۱۴۰۰) «وقتِ عکس» اشاره کرد.

۲۷ بهمن ماه تا ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۲
ساعات بازدید در طول هفته: ۱۱ تا ۱۹
جمعه‌ها: ۱۳ تا ۲۰
‎گالری شنبه‌ها و یکشنبه‌ها تعطیل است.
‎تلفن: ۲۶۳۰۹۶۴۴

گالری ۲+: خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۸، طبقه‌ی دوم

اینستاگرام گالری ۲+