نمایشگاه عکس و مراسم رونمایی کتاب عکس « نزدیک‌تر » اثر سعید فرجی روز جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود.

هدف پروژه «نزدیک‌ تر» انعکاس تصویری واقعی از زیست مسلمانان جهان است؛ تصویری که در رسانه‌های بین‌المللی کمتر به آن پرداخته شده است.

سعید فرجی درباره این مجموعه می‎گوید: «بسیاری از مردم را دیده بودم که تلاش می‌کردند تا زندگی را با تمام زیبایی‌هایش ادامه دهند. اما این برای رسانه هیچ جذابیتی نداشت. دلم می‌خواست صدای مردمی باشم که جایی برای دیده شدن نداشتند. به زندگی مسلمانانی سفر کنم که اگر در رنج هستند، اما برای بهتر شدن اطرافشان در این دنیا هم تلاش می‌کنند. من حالا می‌خواستم کمی از آن چیزهایی که رسانه‌ها به دنبال انتشارشان هستند عبور کرده و دور شوم. تصمیم گرفتم تا پنجره‌ی دیگری به روی مخاطبانم باز کنم، که اگر جنگ را در زندگی هم‌کیشانم به‌وفور دیده‌اند، چهره‌ی دیگر زندگی آنان را هم که پر رنگ‌تر از اخبار جنگ و قحطی است ببینند؛ اما این‌بار نزدیک‌تر از همیشه.»

سعید فرجی، عکاس و مستندساز ایرانی این مجموعه را طی سفرهایش به ۱۴ کشور هند، اندونزی، افغانستان، مالزی، عمان، ترکیه، عراق، سوریه، لبنان، فرانسه، مغرب، تانزانیا، عربستان و ایران عکاسی کرده است.
کتاب‌های عکس «تبادل»، «دیار نزدیک» و «سفر به موگادیشو» از دیگر آثار منتشر شده سعید فرجی است.

افتتاحیه از ساعت ۱۵ تا ۱۷
نمایشگاه از ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ برقرار است.
باغ موزه هنر ایرانی، الهیه، سه راه دکتر حسابی ، گالری پردیس