مراسم رونمایی جشن امضای کتاب عکس سعید فلاح‌فر با عنوان «احتضار» روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۷ در کاخ موزه نیاوران برگزار می‌شود. 

کتاب «احتضار»، عکس‌های تحلیلی ـ پژوهشی سعید فلاح‌فر از شهر تهران است.
این کتاب با مدیریت هنری عباس عربزاده و مقدمه‌ای از سعید اسلام‌زاده، در ۱۲۰ صفحه قطع خشتی و مشتمل بر حدود ۱۷۰ عکس در انتشارات «بط» به بازار نشر می‌آید.
در معرفی این کتاب عنوان شده است: «احتضار» مجموعه عکس‌های مستند شهری از «چیستی شهر» تهران بوده و نگاه شخصی اما پژوهش‌محور و عکاسانه سعید فلاح‌فر را روایت می‌کند.
در این کتاب نگاه هنری عکاس در کنار آموخته‌های او در حوزه‌های جامعه‌شناسی، معماری و شهرسازی موجب شده آثار تصویری درون‌متنی و برون‌متنی شاعرانه‌ای را برای مخاطب ارائه کند.
در کتاب «احتضار» عکس‌ها بخشی از یک گفت‌وگوی فرهنگی است که با زبان مورد انتظار از «هنر معاصر» و به بهانه تحول نشانه‌های شهری، به هویت شخصی و فرهنگی و جامعه ارجاع پیدا می‌کنند.

مراسم رونمایی و جشن امضای این کتاب با حضور؛ دکتر نوا توکلی‌مهر (معمار منظر و پژوهشگر شهری) عباس عرب‌زاده (عکاس و مدیر هنری کتاب) سید محمد طباطبایی ( ناشر) و سعید اسلام‌زاده ( روزنامه‌نگار و منتقد هنری) برگزار می‌شود.

کتاب «احتضار» در انتشارات «بط» منتشر شده و پس از مراسم رونمایی و جشن امضا در نمایشگاه کتاب هم عرضه خواهد شد. 

سعید فلاح‌فر (شاعر، عکاس و منتقد هنری) فارغ التحصیل رشته مرمت بناهای تاریخی، دکترای تاریخ هنر و درجه یک هنری در رشته عکاسی است و علاوه بر تالیفات تخصصی، نمایشگاه های متعددی از آثارش در ایران، فرانسه، تاجیکستان، گرجستان، کانادا و… برگزار شده است.