مراسم ۲۰ سالگی دوربین.نت ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

در این مراسم که جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۱ صبح برگزار می‌شود قرار است یک دورهمی ساده باشد برای دیداری تازه در بیستمین فعالیت دوربین.نت.

این مراسم با توضیحاتی در مورد ۲۰ ساله گذشته شروع می شود. خاطراتی از دوربین.نت، معرفی اقدامات دوربین.نت در ۲۰ سالگی، فعالیت‌های ۲۰ ساله گذشته، خاطرات تلخ و شیرین این ۲۰ سال، تشکر از کسانی که در این ۲۰ سال کنار دوربین.نت بودند و … از دیگر بخش‌های این مراسم است.

همچنین در این مراسم از پلتفرم «ژیار» به وسعت ایران، رسانه ایران و ایرانگردی، جدیدترین محصول دوربین.نت رونمایی خواهد شد.

دوربین.نت سایت تخصصی عکس و عکاسی شروع آزمایشی خود را در بهمن ماه ۱۳۸۳ آغاز کرد و دوشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۳۸۴ به صورت رسمی شروع به فعالیت کرد.

برگزاری شانزده دوره جشنواره عکس خبری، مطبوعاتی، پانزده دوره نمایشگاه عکس‌های برتر سال، بیش از ۲۰۰ تور عکاسی و دورهمی تولیدمحتوا، برگزاری بیش از ۴۰ نمایشگاه عکس، انتشار مجله کاغذباتله، انتشار آخرهفته، برگزاری بیش از ۲۰۰ کلاس و ورک‌شاپ، برگزاری استارتاپ ویکند عکاسی، ساخت چندین فیلم مستند اجتماعی و ایرانگردی، برگزاری دو دوره ماراتن شهر به شهر در بیش از هفت شهر ایران، گفتگوی ویدئویی با بیش از صد عکاس، انتشار مجموعه ویدئوهای آموزشی در سایت، انتشار بیش از ۳۵۰۰ خبر عکاسی در سایت، حمایت از ۵۰ نمایشگاه و جشنواره برگزار شده در ایران، ایجاد گالری مجازی و آنلاین، پخش بیش از ۴۰ فیلم مستند از عکاسان و … مهم ترین اقدامات دوربین.نت در این بیست سال بود. همچنین دوربین.نت بیش از ۷ دوره نامزد جایزه اول جشنواره وب و موبایل بود و یک دوره بهترین سایت هنری جشنواره رسانه های دیجیتال شد.

این مراسم در سالن بزرگ برج میدان آزادی برگزار می‌شود و حضور برای همه عکاسان و علاقمندان آزاد و رایگان است.

سایت عکاسی ۲۰ سالگی دوربین.نت را به دوست خوب و همیشه همراه، احسان رافتی و یاران و همکارانش تبریک می‌گوید.