مارک زاکربرگ مدیر عامل متا اعلام کرده است که «امیدوار است» که NFT ها در چند ماه آینده راهی اینستاگرام می‌شوند. علاوه بر این، او افزود که این شرکت قصد دارد برای کاربرانش امکان ساختن (مینت) NFT در درون خود برنامه را مهیا کند.

زاکربرگ گفته است: «ما داریم روی آوردن NFT ها به اینستاگرام در کوتاه مدت کار می‌کنیم. البته امروز نمی‌توانم اعلام کنم که دقیقاً قرار است چه اتفاقی بیفتد. اما طی چند ماه آینده، قابلیت وارد کردن برخی از NFT های شما مهیا می‌شود و امیدواریم با گذشت زمان بتوانید چیزهایی را در آن محیط مینت کنید.»

زاکربرگ همچنین افزود که امیدوار است NFT ها طی چند ماه آینده در اینستاگرام باشد. با آن که او هیچ جزئیات مشخصی از این که چطور NFT ها قرار است در این پلتفرم قرار بگیرند ارائه نکرد، تأیید کرد  که این پلتفرم به مالکان کنونی NFT امکان نمایش کارهای هنری‌ای که خریده‌اند را می‌دهد و همچنین آنها می‌توانند NFT های جدیدی را درون خود اپ بسازند.

زاکربرگ همچنین خاطر نشان کرد که NFT ها در چشم‌انداز او در مورد متاورس نقش مهمی بازی می‌کنند. او در این باره گفته: «امیدوارم لباسی که آواتار شما در متاورس می‌پوشد، اساساً بتواند در قالب یک NFT مینت شود و بتوانید آن را در جاهای مختلف بگیرید. البته در اینجا یک سری مسائل تکنیکی وجود دارد که قبل از تحقق بی‌نقص چنین اتفاقی باید روی آنها کار کرد.»

گفته‌های زاکربرگ گزارش ماه ژانویه فایننشال تایمز مبنی بر این که کمپانی متا در حال بررسی آوردن NFT به اینستاگرام است را تأیید می‌کند. در آن زمان، برنامه‌ریزی‌ها در مراحل اولیه خود قرار داشتند و هم فیسبوک و هم اینستاگرام در حال طراحی و «آماده کردن» ویژگی‌هایی بودند که به کاربران امکان نمایش NFT در قالب تصویر پروفایل را بدهد و نیز یک سیستم پیش‌نمونه که کاربران از طریق آن بتوانند در این پلتفرم‌ها NFT های جدید بسازند. همچنین ظاهراً حرف‌هایی در مورد حمایت از یک بازار برای خرید و فروش NFT توسط کاربران مطرح شده، اما زاکربرگ در مورد این جنبه از NFT اظهار نظری نکرده است.


همچنین بخوانید:

«NFT چیست و چرا عکاسان باید به آن اهمیت بدهند؟»

«چگونه یک NFT بسازیم؟»

Source :