ضرورت استفاده از فون عکاسی در تولید محتوا

فون عکاسی یکی از ابزارهای کاربردی برای ساخت ویدئوها و عکاسی به شمار می‌‎ر‌ود. فون عکاسی یک نوع پرده است که پشت سوژه قرار می‏‌گیرد و یک پس‎‌زمینه زیبا را برای سوژه در تولید محتوا ایجاد می‌کند. رنگ فون‌‎های عکاسی معمولا به شکلی انتخاب می‎‌شوند که تمرکز بیننده بر سوژه عکس باشد. در واقع رنگ فون نباید خیلی زننده یا براق باشد. فون‎‌های عکاسی در انواع طرح و اندازه ‏تولید می‏‌شوند و می‌‎توانند ابزارهایی مفید برای تولید محتوا باشند.

فون عکاسی چیست

فون عکاسی را می‎‌توان یکی از بهترین و کاربردی‏ترین تجهیزات تولید محتوا دانست. از این ابزار می‌توان به عنوان یک راهکار نورپردازی قابل کنترل برای به وجود آوردن سایه و نور لازم در تصاویر نام برد. فون عکاسی دارای یک تا چند پنل است که قابلیت تغییر دادن زاویه و چرخش را دارند و از آن می‎‌توان برای جهت دادن نور بر سوژه و فضا در عکس استفاده کرد.

شما به کمک این پرده‎‌ها می‌توانید به غیر از ایجاد سایه در عکس‎‌ها، با تنظیم مقدار نور در تصویر، شدت سایه‎‌ها را کاهش یا افزایش دهید و با این قابلیت میزان نور دلخواه خود را بر روی سوژه تنظیم کنید. شما همچنین می‎‌توانید افکت‎‌های مختلفی را با تغییر دادن رنگ پنل فون تولید کنید.

این ابزار دارای موارد استفاده بسیار زیادی است که برای مثال می‏‎‌توان به عکاسی محصول، عکاسی تبلیغاتی، عکاسی پرتره و عکاسی صنعتی اشاره کرد. به طور کلی اگر از فون عکاسی استفاده کنید، می‏‌توانید محتوا و تصاویر بسیار حرفه‎‌ای‎‏‌تر و باکیفیت‎‌تر را ایجاد کنید.

کاربرد فون عکاسی در تولید محتوا

فون عکاسی یکی از ابزارهای مورد علاقه عکاسان و صاحبان آتلیه است که با توجه به خصوصیات ویژه‎‌ای که دارد، در بسیاری از سبک‌های متفاوت عکاسی استفاده می‌شود. برخی از مهم‎ترین کاربردهای این ابزار عکاسی به شرح زیر هستند:

  • عکاسی پرتره: فون عکاسی در عکاسی پرتره قابلیت‎‌های متنوعی دارد و موجب ایجاد نور بهتر روی پوست مدل می‎‌شود.
  • پس‌زمینه: فون عکاسی به طور معمول برای ساخت پس‎زمینه‎های یک‎دست و ساده در عکاسی پرتره و همچنین عکاسی از محصولات استفاده می‎شود
  • عکس‎‌های ماکرو: در عکاسی ماکرو، از فون‎‌های عکاسی برای تنظیم نور در فواصل کوتاه استفاده می‏‎‌شود. این فون‎‌ها باعث می‌شوند نور به شکل بهتر و یک‎دست‏‌تر برای این نوع از عکاسی ایجاد شود
  • نورپردازی: این فون‎‌ها برای نورپردازی در عکاسی از انواع غذاها و محصولات استفاده می‎‌شوند
  • عکاسی صنعتی: فون‎‌ها در عکس‌‎های صنعتی باعث ایجاد کیفیت بیشتر و نورپردازی مناسب در تصاویر می‎‌شوند

فون عکاسی چه انواعی دارد؟

فون‎ عکاسی دارای انواع گوناگونی است که هر یک از آن‎ها برای تولید محتوای متفاوتی مورد استفاده قرار می‎‌گیرند. اگر به دنبال این ابزار برای استفاده شخصی یا رونق کسب و کار خود هستید و اطلاعاتی در خصوص انواع این ابزار ندارید، بهتر است با چند نوع فون عکاسی آشنا شوید.

فون عکاسی کاغذی

فون عکاسی کاغذی کیفیت قابل ‎توجهی برای عکاسی دارد و به شکل رول‏‌های کاغذی با عرض‌‎های متفاوت در دسترس است. طیف رنگی این نوع از فون‎‌ها بسیار متنوع است. از بهترین خصوصیات فون‎‌های کاغذی می‎‌توان به تنوع و قیمت مناسب آن‎ها اشاره کرد. البته نگهداری از این نوع فون عکاسی دشوار است.

فون عکاسی مخملی

مخمل یک نوع پارچه کرکی است که شامل پشم، کتان و یا ابریشم است. این نوع پارچه قیمت بالایی نیز دارد و بسیار انعطاف‌پذیر است. فون عکاسی مخملی دارای دو مدل مختلف است که این دو نوع، طرح مخمل و مخمل واقعی هستند.

فون عکاسی پاپ آپ

فون‎ پاپ آپ یک گزینه ایده‎‌آل برای عکاسانی است که در فضاها یا مکان‏‌های کوچک فعالیت می‎‌کنند. این فون‏‎‌ها دارای رنگ‏‎‌های گوناگونی هستند که برای مثال می‏‌توان به آبی و خاکستری اشاره کرد. از قیمت مناسب و حمل آسان می‎‌توان به عنوان ویژگی‎‌های این نوع فون عکاسی نام برد.

فون عکاسی سبز و آبی کروماکی

فون سبز کروماکی در تولید محتوای ویدئویی و تصویری بسیار مفید است. به طور معمول فیلمبردار یا تصویربرداران زمانی از این فون‎‌ها استفاده می‏‌کنند که بخواهند پس زمینه سبز را حذف و به جای آن یک تصویر ساختگی و یا واقعی را جایگزین کنند؛ در‌ واقع فیلم‎سازان یا عکاسان زمانی فون سبز کروماکی را مورد استفاده قرار می‎‌دهند که بخواهند برای فیلم یا عکس خود جلوه‌‎های ویژه بصری به کار ببرند. فون کروماکی آبی نیز کاربردهای جالبی دارد. مثلا زمانی که عکاس یا فیلم‎ساز قصد دارد جلوه‏‎‌های ویژه بصری را با پس‎‌زمینه اقیانوس یا دریا بسازد، از فون کروماکی آبی استفاده می‏‌کند.

فون نقاشی یا اکریلیک

فون اکریلیک همان بوم نقاشی است که سفارش آن به یک نقاش داده می‏‌شود تا یک طرح را نقاشی کند و در نهایت از آن برای پس‎‌زمینه عکاسی استفاده شود. جنس رنگ این مدل از فون عکاسی از اکریلیک است. اما امکان دارد گواش، اکولین و حتی رنگ روغن نیز در آن به کار گرفته شود که البته این فرآیند بر روی بازتابنده بودن سطح فون نقاشی تاثیر مستقیم می‎‌گذارد.

بهترین رنگ فون برای تولید محتوا چیست

شاید در زمان تولید محتوا این سوال برای شما هم پیش بیاید که بهترین رنگ فون کدام است؛ برای اینکه رنگ فون مورد نظر خود را انتخاب کنید، باید نوع عکاسی را در نظر بگیرید. اما به طور کلی فون‎‌های عکاسی در رنگ‎‌های سبز و سفید بیشتر مورد استفاده قرار می‎‌گیرند. درواقع بسیاری از استودیوها و گالری‏‌ها این رنگ‌ها را برای فون عکاسی خود در نظر می‏‌گیرند.

خرید انواع فون عکاسی از فلاشیران

انتخاب فون‎‌های عکاسی برای تولید محتواهای مختلف کاری دشوار است و ممکن است که با یک انتخاب اشتباه، محتوای شما کیفیت مناسب را نداشته باشد. برای خرید یک فون مناسب باید اطلاعات کاملی در مورد هر یک از آن‎ها داشته باشید و سپس برای خرید اقدام کنید. شما همچنین باید فون باکیفیت را خریداری کنید که طول عمر بالایی داشته باشد.

برای خرید انواع فون‏‎‌های عکاسی باکیفیت می‎‌توانید به مجموعه فلاشیران مراجعه کنید. فلاشیران یکی از معتبرترین و مورد اعتمادترین مجموعه‏‎‌های فروش تجهیزات عکاسی است. این مجموعه علاوه بر کیفیت بالای محصولات، قیمت مناسبی را هم برای محصولاتی مانند فون عکاسی در نظر گرفته است. با خرید فون عکاسی از مجموعه فلاشیران می‌توانید بدون دغدغه به تولید محتوای دلخواه خود بپردازید.