photokina2004.jpg
هر دو سال یکبار تقریبا ۱۶۰,۰۰۰ بازدید کننده از ۱۴۰ کشور برای مشاهده آخرین تحولات و محصولات جدید در زمینه ارتباطات تصویری مدرن راهی نمایشگاه بین المللی فتوکینا می شوند. از فروشندگان، کاربران حرفه‌ای و علاقمندان شخصی گرفته تا صاحب نظران برجسته از این اتفاق بی نظیر برای آگاهی از آخرین محصولات و گرایشهای جدید در این تکنولوژی بهره می برند.
نمایشگاه فتوکینا برای بازدیدکنندگان تجاری و عموم مخاطبان باز می باشد که نشانگر راندمان تجاری بالا و معرفی مارکهای مختلف و ایجاد ارتباط عمومی مناسب می‌باشد. به علاوه حضور بیش از ۵۳۰۰ روزنامه‌نگار و خبرنگار معتبر از ۶۰ کشور دنیا نمایانگر اعتبار خاص فتوکینا به عنوان یک نمایشگاه پیشتاز در زمینه صنعت تصویربرداری می‌باشد.
شعار امسال نمایشگاه فتوکینا این است – تصویر برداری چیزی بیش از این است!. این شعار بیانگر این مطلب است که در جامعه اطلاعات گرای امروز دامنه نفوذ عکس و تصویر در حدی است که از سرگرمیها گرفته تا بخش تجارت و حتی تا خصوصی‌ترین محدوده زندگی بشر امروز نفوذ نموده است.
تصویر برداری بازار فعال روبه رشدی است که شامل عکاسی، وسایل الکترونیکی مصرفی، تکنولوژی اطلاعات و ارتباط از راه دور (در حدود یکسانی از لحاظ حجم و دامنه فعالیت) می‌باشد. فتوکینا به عنوان نمایشگاه درجه یک دنیا در زمینه تکنولوژی تصویربرداری و ارتباطات تصویری، تنها رخداد دنیا است که نمای کاملی از تمام جنبه های این تکنولوژی و پیچیدگیهای آن را یکجا نشان می‌دهد. اضافه بر هر نمایشگاه تجاری دیگر، فتوکینا دارای این مزیت است که دنیای عکاسی دیجیتال به شدت در حال توسعه و تغییر بوده و بازاها و تکنولوژیهای مختلف در این زمینه در حال همگرایی می‌باشند. این دو عامل باعث گردیده که پهنه‌های وسیعتری از محصولات و کاربردهای تصویربرداری معرفی شود و تولیدکنندگان و مشتریان بیشتری را بطور فزاینده‌ای به سوی این فن‌ جذب نماید.