راهنمای گام به گام سفر به آلمان جهت شرکت در نمایشگاه فتو کینا

به منظور انجام سفری آسوده به کشور آلمان جهت بازدید از نمایشگاه فتو کینا ۲۰۰۴ اطلاعات مورد نیاز با ذکر جزئیات در اختیار شما قرا ردارد توصیه می شود با مطالعه دقیق این اطلاعات از هم اکنون مقدمات سفر خود را فراهم کنید.

قبل از شروع :
به منظور انجام یک سفر خارج از کشو ر لازم است به نکات زیر توجه داشته باشند:
داشتن گذرنامه معتبر . عدم منع خروج از کشور . تامین هزینه مورد نیاز . رزرو به موقع بلیط هواپیما. تعیین محل اقامت و … مواردی هستند که قبل از هر اقدامی باید در باره آنها تصمیم گیری و اقدام کرد . حال اگر همه امکانات سفر مهیا است چه باید کرد ؟

گام اول : اخذ معرفی نامه
به منظور شرکت در نمایشگاه فتوکینا و در یافت ویزا ی سفر به کشور آلمان شما باید از طرف مرکز مشخصی به اتاق بازر گانی ایران و آلمان معرفی شوید . اخذ معرفی نامه باید از طریق : اتحادیه ها – تعاونی ها – وزارت خانه ها – انجمن ها – اتاق های بازر گانی – اتاق تعاون و یا سازمان های وابسته به دولت انجام شود .


گام دوم : مراجعه به اتاق بازر گانی ایران و آلمان
با معرفی نامه و مبلغ ۰۰۰/۳۷۵ ریال ( جهت خرید بلیط ۶ روزه نمایشگاه فتو کینا ) به اتاق بارزگانی ایران و آلمان مراجعه فر مایید.
د راتاق بازر گانی ایران و آلمان به خانم یزدان ستا مسئول نمایشگاه کلن مراجعه کنید . د راین مرحله معرفی نامه شما اخذ و بلیط نمایشگاه ارایه می شود.*
*کارت ورود یه نمایشگاه به مبلغ ۳۷۵۰۰۰ ریال انحصارا در این اتاق به فروش می رسد که برای طول مدت نمایشگاه قابل استفاده است. امکان تردد داخل شهر با وسائل نقلیه عمومی نیز با همین کارت- بصورت رایگان – طبق معمول وجود دارد. در صورت عدم قبولی ویزا کارت فوق قابل عودت نخواهد بود. قیمت کارت د رمحل نمایشگاه ۵۷ یورو می باشد .
همچنین د راتاق بازر گانی فرم ویز ا – فهرست مدارک مورد نیاز – فرم تعهد نامه و برو شور نمایشگاه به شما ارایه خواهد شد.
اتاق باز رگانی ایران و آلمان به استناد فرم معرفی نامه، شما را به سفارت آلمان معرفی می نماید و جهت انجام مصاحبه تعیین وقت می شود . وقت تعیین شده توسط فاکس یاتلفن به اطلاع خواهد رسید .

گام سوم : تهیه مدارک مورد نیاز
در فاصله تحویل معرفی نامه به اتاق تا تعیین وقت مصاحبه د رسفارت باید مدارک مورد نیاز را آماده نمایید .
فهرست مدارک مورد نیاز سفارت آلمان برای صدور روادید نمایشگاهی

بازدیدکنندگان محترم نمایشگاه‌ها!
زمان مصاحبه در سفارت آلمان از طریق اتاق بازرگانی و صنایع رسمی ایران و آلمان تعیین و به متقاضیان اعلام می‌گردد. خواهشمند است حتماً در تاریخ و ساعت مقرر در سفارت آلمان به همراه کلیه مدارک زیر حضور یابید.

توجه: متقاضیان ملزم به ترجمه مدارک خود نمی باشند. کلیه مدارک را به زبان فارسی به سفارت آلمان تحویل فرمائید!

۱.معرفی‌نامه معتبر به عنوان این اتاق بازرگانی از طرف یک سازمان یا ارگان دولتی از قبیل: اتاق بازرگانی تهران یا دیگر شهرستان‌ها، اتحادیه‌های صنفی، انجمن‌ها، تعاونی‌ها و …
۲.گواهی اشتغال به کار از قبیل: لیست بیمه، روزنامه رسمی، پروانه تولید، کارت بازرگانی و …
۳.گذرنامه و شناسنامه معتبر متقاضی به همراه فتوکپی (فتوکپی از صفحات ۲، ۳، ۶ و ۷ گذرنامه)
۴.گذرنامه و یا گذرنامه‌های قبلی
۵.افراد متأهل ملزم به ارائه گذرنامه جداگانه و شناسنامه همسر خود می‌باشند. افراد مجرد شناسنامه خود را ارائه خواهند داد.
۶.کارت ورودی نمایشگاه که باید از این اتاق بازرگانی خریداری شود.
۷.دو قطعه عکس پرسنلی در ابعاد ۴×۳ و یا ۴×۶ که ظرف یکسال اخیر گرفته شده باشد.
۸.فرم درخواست صدور روادید (فرم سفید رنگ) را به زبان انگلیسی و یا آلمانی تکمیل نموده، سپس از فرم تکمیل شده یک سری کپی تهیه نمائید. دو قطعه از عکس ها (ردیف ۷) را در محل الصاق عکس در فرم اصلی و فتوکپی آن الصاق نمائید.
۹.بلیط هواپیما به مقصد شهر مورد نظر باید رزرو و تائیدیه (پرینت) آن را که از آژانس هواپیمایی دریافت نموده‌اید، بهمراه داشته باشید.
۱۰.بیمه درمانی مسافری خود را از یکی از شعبه های بیمه ایران، آسیا یا البرز خریداری و از صفحه اول آن یک برگ کپی تهیه فرمائید.
۱۱.نشانی محل اقامت خود در آلمان را در ردیف ۱۸ فرم درخواست صدور روادید مرقوم فرمائید. چنانچه در شهر نمایشگاهی هتل رزرو کرده‌اید، می‌بایست تأئیدیه رزرواسیون هتل را به همراه داشته باشید. در صورتی که نزد یکی از منسوبین یا آشنایان خود سکونت خواهید داشت، لطفاً نام و نشانی وی را در بند مذکور مرقوم فرمائید. در این صورت می‌بایست دعوتنامه غیررسمی از جانب میزبان خود داشته باشید. میزبان می‌بایست با ذکر نام، نام خانوادگی و شماره گذرنامه از شما برای اقامت نزد خود دعوت بعمل آورد.
متقاضیان محترم می توانند از خدمات رزرواسیون هنل نزد اتاق بازرگانی و صنایع رسمی ایران و آلمان نیز استفاده نمایند!
۱۲.متقاضیان ملزم به پرداخت هزینه صدور روادید می‌باشند: تا یک ماه: ۲۷۰،۰۰۰ریال (لطفا اسکناس های ۱۰،۰۰۰ ریالی بهمراه داشته باشید.)
۱۳.ارائه اسناد از قبیل: سند مالکیت، جواز کسب، پروانه تولید، جواز کارخانه، پروانه تأسیس و …

مهم!
کارت‌های ورودی نمایشگاه در صورت صدور و یا عدم صدور روادید به هیچ عنوان پس گرفته نمی‌شوند.
چنانچه متقاضی بازدید از نمایشگاه دارای دعوتنامه معتبر از یک شرکت آلمانی با تضمین پرداخت کلیه هزینه‌های مربوط به سفر باشد، ملزم به تهیه بیمه درمانی مسافری نخواهد بود. در صورت ارائه دعوتنامه از طرف یک شرکت آلمانی، باید شرکت دعوت‌کننده کلیه مخارج را تقبل نماید.
متقاضی بازدید از نمایشگاه نمی‌تواند برای همسر و فرزندان خود تقاضای روادید نماید.
به هنگام مراجعه به سفارت باید کلیه مدارک مورد نیاز را ارائه نمائید. کمبود مدارک منتج به عدم صدور روادید خواهد شد.
صدور روادید ۲ الی ۳ هفته پس از مراجعه و تسلیم مدارک به سفارت انجام می‌گیرد. به همین دلیل باید برنامه‌ریزی سفر به موقع انجام گیرد.
در موعد مقرر برای انجام مصاحبه باید به سفارت مراجعه شود.
تنظیم قرار ملاقات دوباره با سفارت، بدلیل نقص مدارک متقاضی، تحت هیچ شرایط مقدور نمی‌باشد.

گام چهارم : مراجعه به سفارت
پس از تهیه کلیه مدارک مورد نیا ز در وقت تعیین شده جهت مصاحبه به سفارت آلمان مراجعه فرمایید.
سفارت پس از بررسی مدارک و طبق مقررات نسبت به صدور و یا عدم صدور ویزا اقدام خواهد کرد .