nikond80.jpg

بالاخره نیکون به بازی تبلیغاتی که راه انداخته بود پایان داد و دوربین جدید SLR ده مگاپیکسلی خود را معرفی کرد. این دوربین جدید جانشین مسلمی است برای D70 و D70s با طراحی جدید که ویژگی های جدید بسیاری را دارا می باشد.

تغییرات عمده عبارتند از: حسگر ۱۰.۲ مگاپیکسلی، نرم افزار جدید پردازش تصویر، سنجش ماتریسی رنگ II که به صورت سه بعدی عمل می کند، سیستم فوکوس خودکار ۱۱ نقطه ای، حساسیت خودکار انتخابی، سیستم کاهش نویز در حساسیت های بالا، منظره یاب بزرگتر و روشن تر، امکان روتوش در خود دوربین (شامل نورسنجی)، سیستم کنترل بی سیم فلاش، پشتیبانی از کارت حافظه SD و SD-HC و باتری با ظرفیت بالاتر (باتری D200).

دوربین D80 در ماه سپتامبر ۲۰۰۶ بدین ترتیب به فروش خواهد رسید:
ایالات متحده: بدنه بدون لنز ۹۹۹ دلار و همراه با با لنز ۱۳۵-۱۸ ۱۲۹۹ دلار. انگلیس: بدنه بدون لنز ۶۹۹ دلار و با لنزِ ۱۳۵-۱۸، ۹۴۹ دلار.

لنزها:

نیکون همراه با دوربین جدید D80 دو لنز جدید نیز معرفی کرد.

nikonafs18-135-front.gif

۱. لنز زوم نیکور DX، با فاصله کانونی ۱۳۵-۱۸ میلیمتر و f/3.5-5.6G IF-ED که به عنوان لنز کیت D80 معرفی شده است. این لنز جدید دارای ویژگیهای جدیدی از جمله عدسی ED، فوکوس داخلی و یک موتور بی صدا است و محدوده دیدی معادل ۲۰۲.۵-۲۷ میلیمتر در یک دوربین SLR نوع DX را ایجاد می کند. قیمت آن در انگلیس ۲۹۹ دلار خواهد بود.

nikonafs70-300-front.gif

۲. مشخصات لنز دوم بدین ترتیب می باشد: AF-S VR Zoom-Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED. این لنز دارای عدسی ED، فوکوس داخلی، موتور بی صدا و سیستم کاهش لرزش II می باشد و محدوده دیدی معادل ۴۵۰-۱۰۵ میلیمتر در یک دوربین SLR نوع DX (مثل همین دوربین جدید D80) را ایجاد می کند. قیمت آن در انگلیس ۳۹۹دلار خواهد بود.

برای دانستن جزئیات بیشتر از این دوربین به این مقاله در سایت عکاسی مراجعه نمایید.