قسمت اول – قسمت دوم

الیمپوس

oly1

الیمپوس دوربین‌های جذاب سری PEN خود را با دو دوربین به روز‌رسانی نمود. E-PL5 و E-PM2 که دوربینهای بدون آینه‌ و مجهز به سنسور ۱۶ مگاپیکسلی، صفحه لمسی و پردازنده جدید هستند. قابلیت فوکوس از روی صفحه لمسی و عکاسی با سرعت ۸ فریم در ثانیه از دیگر مشخصات این دو دوربین ۵۹۹ و ۶۹۹ دلاری هستند. 

oly2


دوربین جذاب دیگر الیمپوس یک دوربین Compact است به نام XZ-2 که دارای سنسور۱۲ مگاپیکسلی CMOS از نوع Backlit و اندازه مناسب  است. لنز سریع این دوربین در بازه ۲۸-۱۱۲ دارای دیافراگم ۱.۸-۲.۵ است که مقادیر بسیار مناسبی است. همچنین کنترلهای خوبی روی حلقه لنز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. 

Phase one 

phase

شرکت Phase One پلتفرم دوربین ۶۴۵DF+ را همراه لنز آسفریکال Schneider Kreuznach 28mm LS f/4.5 را عرضه کرد. این دوربین با بیش از ۵۰ نوع بک دیجیتال و ۸۰ نوع لنز سازگار است و می‌تواند با هر دو نوع لنزهای مجهز به شا‌تر focal plane و Leaf کار کند. این پلتفرم که تحت نام تجاری Mamiya عرضه می‌شود امکان سینک تا سرعت ۱/۱۶۰۰ ثانیه را با فلاش فراهم نماید. قیمت دوربین و لنز حدود ۶۰۰۰ دلار است. 

Hasselblad

Hasselbladleather

محصول غافلگیر کننده هسل‌بلاد در فتوکینا یک دوربین بدون آینه با لنز قابل تعویض بود. هر چند نمونه عرضه شده یک نمونه آزمایشی بود اما باز هم حرف و حدیث‌های فراوانی را در پی داشت. این دوربین که با مانت لنز E متعلق به سونی عرضه می‌شود قیمتی حدود ۶۵۰۰ دلار خواهد داشت و از لحاظ بسیاری از مشخصات مانند سنسور ۲۴ مگاپیکسلی APS-C و EVF، شبیه NEX-7 سونی است. این دوربین که به نام Lunar خوانده می‌شود با گریپ‌های منحصر بفرد تهیه شده از موادی مانند چرم و چوب در سال آینده عرضه می‌شود. 

لنزهای جدید در فتوکینا ۲۰۱۲

بسیاری از شرکت‌ها در فتوکینا لنزهای جدیدی ارائه کردند که به برخی از آن‌ها مانند لنزهای جدید فوجی برای دوربینهای سری X فوجی و نیز لنزهای زایس برای دوربینهای بدون آینه فوجی و سونی در قسمتهای قبل اشاره شد. 

PCTS4528_vertical

یکی از نکاتی که در فتوکینا ۲۰۱۲ مشهود است، معرفی لنزهای جدید با کیفیت بالا از سوی شرکت های صاحب نام صنعت اپتیک و لنز است. شرکتهایی مانند زایس و اشنایدر لنزهایی برای سایر شرکتها مانند نیکون و کنن عرضه کرده‌اند که شاید علت آن معرفی دوربینهایی مانند D800  باشد که به نظر می‌آید از لحاظ سنسور به مرز حداکثری کیفیت خروجی لنزهای موجود نزدیک شده و شاید گذر کرده باشند. در قسمت قبل به لنز ۵۵ میلیمتری زایس اشاره شد.

_DSC3262

اشنایدر نیز لنزهای ۳۵ و ۵۰ میلمیتری با دیافراگم ۱.۴ و لنز ۸۵ ماکرو با دیافراگم ۲.۴ را در همین راستا عرضه کرده است. این لنزها با فوکوس دستی بوده و قیمتهایی بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار دارند .

Sigma_35_14_PK_350KB

سیگما سه لنز در فتوکینا معرفی کرد. ۱۷-۷۰ F2.8-4 DC OS MACRO ، نسخه به روز رسانی شده لنز معروف سیگما است که با طراحی جدید عرضه شد. 

اما لنز جالب توجه دیگر سیگما که رده Art این شرکت قرار دارد، لنز ۳۵mm F1.4 DG HSM است که نوید بخش یک لنز خوب با دیافراگم مناسب برای دوربینهای فول‌فریم است. 

Sigma_120_300_28_PK_450KB


لنز ۱۲۰-۳۰۰mm F2.8 DG OS HSM سیگما نیز در رده اسپورت با توجه به دیافراگم ۲.۸  خود و بازه مناسب می‌تواند کاربردهای متعددی داشته باشد. 
نکته دیگر آنکه این لنز‌ها مجهز به یک USB Dock و یک نرم افزار اختصاصی هستند که امکان اتصال آن‌ها به کامپیو‌تر و به روز رسانی نرم افزار درونیشان و نیز تنظیم پارامترهای فوکوس را به سادگی فراهم می‌نمایند. 

samyang_ts_24mm_4

شرکت Samyang نمونه اولیه لنز ۱۰mm f2.8 خود را عرضه کرد که با فاصله کانونی معادل ۱۵ میلیم‌تر و زاویه دید ۱۱۰ درجه، واید‌ترین لنز Rectilinear پرایم برای سنسور‌های APS-C خواهد بود. و البته همانطور که می‌دانید فوکوس لنز دستی است. 
لنز دیگر سامیانگ، یک لنز تیلت شیفت ۲۴ میلیمتری با دیافراگم ۳.۵ بود که برای ماونتهای کنن، نیکون، پنتاکس و سونی عرضه خواهد شد

tamron

Tamron لنز ۷۰-۲۰۰ با دیافراگم ۲.۸ را عرضه کرد که مجهز به لرزش‌گیر و موتور اولتراسونیک است و در برابر رطوبت درزگیری شده است. شکل روزنه دیافراگم لنز نیز دایره‌ای است تا پس زمینه خارج از فوکوس مناسبی تولید نماید. 

pana35_100_news

لنز جذاب پاناسونیک برای دوربینهای Micro Four Thirds، لنز Lumix GX 35-100mm f2.8 (معادل ۷۰-۲۰۰) بود که دارای بدنه فلزی، لرزش‌گیر و پوشش Nano برای کاهش Flare است. این لنز تکمیل‌کننده مجموعه نسبتاً کامل لنزهای پاناسونیک برای سیستم Micro Four Thirds است. 
پاناسونیک همچنین قول دو لنز جالب دیگر ۴۲.۵  با دیافراگم f1. 2 و ۱۵۰ میلیمتر با دیافراگم f2.8 را برای سال آتی داده است. 

oly60mm

لنزهای سیستم Micro Four Thirds با دو لنز دیگر الیمپوس کامل‌تر شدند. Zuiko ED60mm f2.8 Macro و لنز آتی ۱۷mm f1.8 لنزهای جالب توجه دیگر شرکت الیمپوس بودند. 

oly12mm

همچنین یک لنز ویژه دیگر با قیافه کلاسیک بزودی عرضه خواهد شد که دل بسیاری را خواهد بُرد. لنز Zuiko ED12mm f2.0 که برخلاف بسیاری از لنزهای واید، مجهز به لرزش گیر نیز هست. 

oly15mm


لنز بسیار نازک ۱۵mm f8 body Cap نیز جالب توجه است. یک لنز بسیار نازک با فوکوس ثابت! مناسب برای دوربینهای PEN که می‌تواند به عنوان کپ لنز نیز بکار رود و کاربر دوربین را براحتی در جیبش قرار دهد و در مواقع مورد نیاز بدون نیاز به فوکوس عکس بگیرد. فاصله فوکوس از یک متر تا بی‌‌‌نهایت است و در فواصل کمتر با یک دستگیره کوچک روی لنز، امکان عکاسی تا فاصله ۳۰ سانتی‌متری نیز فراهم می‌شود. 

SEL_35F18_angle

لنزهای جدید سونی برای ماونت E (دوربینهای NEX)، لنز واید ۱۰-۱۸ f4، لنز پرایم ۳۵ با f1.8 و لنز زوم باریک ۱۶-۵۰ است. هر سه لنز مجهز به لرزش گیر هستند. 

pentax_DA560f5.6_forweb

لنزهای جدید پنتاکس شامل یک لنز سوپرزوم ۱۸-۲۷۰ و یک لنز پرایم تله‌فتو ۵۶۰ میلیمتری با دیافراگم f5.6 بود. لنز ۵۶۰ میلیمتری با فاصله کانونی معادل ۸۵۹ میلیمتر، درزگیری شده و مجهز به پوشش HD پنتاکس است. قیمت این لنز ۷۰۰۰ دلار است. 

پنتاکس همچنین یک لنز ماکرو ۹۰ میلیمتری برای مدیوم فرمت ۶۴۵D خود ساخته است که مجهز به لرزش گیر و بزرگنمایی ۰.۵ است. 

nikon18.5_WH_b

نیکون نیز یک لنز جدید برای دوربینهای بدون آینه خود عرضه کرد. لنز Nikkor18. 5mm F1.8 که معادل یک لنز ۵۰ میلیمتری است و با قیمت ۱۹۰ دلار ارائه خواهد شد.

– 

قسمت اول و دوم این گزارش را نیز بخوانید…