910715

روز شنبه ۱۵ مهرماه، شرکت اپسون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه‌ء فناوری اطلاعات، با همراهی گروه آواژنگ سمینار و نمایشگاه تخصصی چاپگرهای اپسون را در هتل لاله تهران برگزار کرد. در این سمینار و نمایشگاه، سه مدل از جدید‌ترین چاپگرهای اپسون با کاربرد خانگی/اداری و عکاسی و نیز فناوری‌های جدید در زمینه‌ء چاپگر و ویدئوپرژکتور‌ها برای شرکت کنندگان معرفی گردید. در این سمینار نمایندگان رسانه‌های فعال در حوزه‌ء فناوری اطلاعات و نیز فروشندگان و نمایندگی‌های محصولات اپسون حضور داشتند.
در ابتدای جلسه آقای ژان ماری نایب رئیس اپسون، تاریخچه‌ء اپسون  و شرحی از فعالیت‌های این شرکت از ابتدای تاسیس تا کنون را بیان کردند. شرکت سیکو اپسون از سال ۱۹۴۲ تاسیس گردید و از ابتدا با تمرکز بر وسایل دقیق به تولید ساعت پرداخت. اکنون نزدیک به ۸۰ درصد محصولات این شرکت در زمینه‌ء تکنولوژی‌های مرتبط با اطلاعات مانند پرینتر و پروژکتور است و سایر محصولات شامل وسایل دقیق مانند ساعت و میکروچیپ‌های الکترونیکی و روبوت‌های کوچک می‌باشد. سود سالانه این شرکت بالغ بر ۱۱.۱۱ میلیارد دلار در سال بوده و اکنون شامل ۹۷ شرکت در سراسر دنیا است که ۲۲ شرکت آن در ژاپن و باقی در کشورهای مختلف دنیا واقع شده است. شرکت اپسون هم اکنون بالغ بر ۷۵ هزار کارمند دارد.
 بیشتر تولیدات این شرکت محصولاتی با کاربرد اداری و تجاری است و کاربردهای خانگی بخش کمتری از محصولات اپسون را شامل می‌شود. در سالهای اخیر این شرکت با ابداع تکنولوژی‌های منحصر به فردی در زمینه‌ء ویدئوپروژکتور‌ها توانسته است ۲۵ درصد کل بازار این محصول را به دست بگیرد و با فاصلهء زیادی با دیگر رقبا، اولین تولید کننده‌ء بازار باشد. تکنولوژی ۳LCD که برای نمایش تصویر در ویدئوپروژکتور‌ها توسط اپسون ابداع شده است با مزایایی مانند دقت نمایش تصاویر و رنگ بهتر، مصرف انرژی کمتر و عمر و دوام بیشتر، ویدئوپروژکتورهای این شرکت را از سایر محصولات متمایز کرده است. همچنین استفاده از لامپ‌های e-Trol برای تولید نور در این دستگاه‌ها، با تولید گرما و مصرف انرژی کمتر از مزایای محصولات اپسون به حساب می‌آید.

در زمینه‌ء پرینترهای جوهر افشان، اپسون با ابداع هدهای الکترومگنتیک، گرما را از هد‌ها حذف کرده و ضمن مصرف انرژی کمتر، امکان چاپ طولانی مدت و پیوسته را فراهم کرده است.
سپس سه پرینتر جدید اپسون توسط کار‌شناسان محصول این شرکت معرفی شد. پرینترهای L/100 و L/200 با کاربردهای خانگی و اداری برای چاپ متون با مخزن جوهر ۴ رنگ و پرینتر L/800 با مخزن جوهر ۶ رنگ برای چاپ عکس، سه محصول جدید اپسون هستند. مشخصهء بارز این پرینتر‌ها داشتن مخزن جوهر پرظرفیت یکپارچه است که کاربران را از استفاده از مخازن بزرگ جوهر غیر استاندارد بی‌نیاز می‌کند.
پرینترهای L/100 و L/200 همراه با ۴ مخزن جوهر رنگی ۷۰ میلی لیتری و ۲ بطری جوهر ۷۰ میلی لیتری مشکی اضافی عرضه می‌شود که با هر مجموعه چهارتایی از مخازن جوهر می‌توان حدود ۴۰۰۰ صفحه متن سیاه و سفید و ۶۵۰۰ صفحه رنگی را با هزینه بسیار پایین چاپ کرد.
همچنین پرینترهای L/800 دارای ۶ مخزن جوهر ۷۰ میلی لیتری است که با آن‌ها می‌توان ۱۸۰۰ عکس در اندازه‌ء ۱۵×۱۰ را چاپ کرد.
مخازن پرظرفیت این پرینتر‌ها که به صورت یکپارچه و متصل با پرینتر طراحی شده‌اند با داشتن مزایایی مانند بهره‌برداری سریع و راحت، امکان پر کردن سریع و آسان با جوهرهای مخصوص اپسون که در بطری‌های مخصوصی به همین منظور تولید شده، لوله‌های جوهر با جانمایی و اتصال مرتب و مطمئن، و دارا بودن شیر انسداد جوهر برای جلوگیری از نشت جوهر هنگام حمل و نقل پرینتر، کاربران را از استفاده از مخازن غیر استاندارد جوهر که مشکلات کیفی و فنی زیادی ایجاد می‌کرد بی‌نیاز کرده است.