نسل جدید HTC One با یک دوربین دوگانه برای عکاسی سه‌بعدی و فوکوس مجدد عرضه می‌شود.

    انتظار می‌رفت اچ‌تی‌سی تلفن جدید از نسل HTC One  را در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا ارایه کند، اما چنین نشد.  اکنون به نظر می‌رسد که مدل جدید تا یک هفته دیگر معرفی خواهد شد. این روزها با لو رفتن تصویری از بروشور تلفن جدید این شرکت در اینترنت شایعاتی در مورد مشخصات دوربین جدید قوت گرفته است.

    در صفحه مورد نظر دیده می‌شود:" ایجاد تصاویر زنده حتی در نور کم و ویرایش حرفه‌ای خاطرات بعد از گرفتن عکس. انتخاب کنید کجا فوکوس کنید، چیزی را که دوست دارید مشخص کنید، پس زمینه را محو کنید و جلوه سه بعدی اضافه کنید".

    متاسفانه اطلاعاتی در مورد تعداد پیسکل، سایز سنسور، دیافراگم یا لرزش‌گیر نوری تصویر دیده نمی‌شود، اما با اطلاعات لو رفته به نظر می‌رسد که مدل جدید با دو دوربین تجهیز شده که امکان عکاسی سه بعدی و نیز فوکوس مجدد روی تصویر را فراهم می‌کند، چیز مشابه با دوربین Lytro.

    این موضوع ریسکی برای HTC محسوب می‌شود. چون تلاش‌های قبلی برای تولید دوربین دو لنز سه بعدی مانند فوجی W3 از لحاظ تجاری شکست خورده بود و در مدل‌های اخیر تلفن‌های هوشمند از رقبا، مانند اکسپریا Z2 سونی، S5 سامسونگ و لومیا ۱۵۲۰ نوکیا، امکان فوکوس مجدد به صورت نرم افزاری فراهم شده است، به این صورت که تعدادی تصویر در فوکوس‌های مختلف گرفته شده و با شبیه‌سازی فوکوس مجدد امکان انتخاب فوکوس مورد نظر را به کاربر می‌دهد.

   در مقایسه با راه حل دو لنزی، عیب این روش این است که اگر سوژه حرکت کند در نتیجه نهایی تاثیر خواهد داشت. اما کلا این مشخصه برای بسیاری از کاربران تعیین کننده نخواهد بود.

    به غیر از دوربین دوگانه، برگه لو رفته شامل نام مدل نیز هست. مشابه با نام‌های انتخابی اپل این مدل "The All New One" نامگذاری شده. صفحه نمایش این تلفن پنج اینچی است و دارای نسخه بروزشده رابط کاربری  HTC یعنی Sense 6.0 است. همچنین همانند LG G2 امکان فعال سازی تلفن با زدن دو ضربه روی صفحه آن اضافه شده است. کیفیت صدای HTC One یکی از بهترین‌ها در رده خود است، به نظر می‌رسد تلفن جدید باز با بلندگوهایی در قسمت جلو با سیستم صدای HTC’s Boom عرضه می‌شود و همان کیفیت را به همراه خواهد داشت.

    البته ممکن است که HTC از دوربین دوگانه برای مشخصات و کارهای دیگری نیز استفاده کند که الان فکرش را هم نمی‌کنیم. فعلا کنجکاو برای دیدن مشخصات کامل و رونمایی این تلفن در چند هفته دیگر هستیم.

منبع: GSM Arena

تصویر برگه مشخصات لو رفته :