بی‌شک تلفن هوشمند گالکسی S5 با دوربین ۱۶ مگاپیکسلی ایزوسل ۱/۲.۶ اینچی، دیافراگم f/۲.۲، ویدئوی ۴K، فلاش LED با رفلکتور سرخود، بدنه ضد آب و سیستم فوکوس دوگانه یکی از داغ‌ترین انتخاب‌ها برای عکاسی با موبایل در سال ۲۰۱۴ خواهد بود.


   به هر حال، ممکن است زمان عرضه این تلفن که قرار بود در ۱۱ آوریل به بازار عرضه شود بخاطر مشکلی در تولید لنز جدید ۶ المانه این تلفن به تاخیر بیفتد. سایت کره‌ای ETnews.com گزارش داده است که تاکنون تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد دستگاه‌های تولید شده قابل استفاده هستند. در تلفن قبلی این رده S۴، از لنزی ۵ جزئی استفاده شده بود و به نظر می‌رسد که تک جزء اضافه شده در تلفن جدید باعث مشکلاتی شده است، چون باید در‌‌ همان بدنه نازک قبلی جا داده شود. 


    تک تک اجزاء لنز جدید باید نازک‌تر از قبل تولید شوند که این کار قالب‌گیری و تنظیم لنز‌ها را بسیار مشکل کرده است. یک متخصص صنعتی توضیح داده است که:  «روی یک لنز نازک، حتی اندکی خطا باعث انحراف‌های نوری شدید می‌شود. برای اینکه لنزهای پلاستیکی را نازک‌تر تولید کنیم، نیاز به تکنولوژی قالب بسیار دقیق‌تری خواهیم داشت». 


    به عقیده سایت ETnews، سامسونگ اشتباه بزرگی مرتکب شده که خودش را در این بحران درگیر کرده است. در گذشته، تامین کنندگان خود هم درگیر تولید قالب و هم فرآیند تزریق قطعات بودند. اما چند سال قبل، سامسونگ تصمیم گرفت که خودش قالب‌ها را تولید کند و قالب‌ها را در اختیار تامین‌کنندگان گذارد تا تنها فرآیند تزریق قطعات را انجام دهند. اکنون که در سایت تولید کنندگان لنز مشکلاتی در قالب کشف شده است، حل مشکلات زمان‌بر‌تر و پیچیده‌تر شده است. 


   همان طور که انتظار می‌رود سامسونگ بی‌وقفه برای حل مشکل کار می‌کند، اما اگر مشکل ادامه یابد احتمال دارد که عرضه گالکسی S۵ حداقل در بعضی نواحی به تاخیر بیفتد.