901001

به همت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از دست‌اندرکاران عکاسی ارومیه همایش یک‌روزه هم‌اندیشی و آسیب‌شناسی عکاسی ارومیه با حضور عکاسان، اساتید دانشگاه، دانشجویان هنر، خبرنگاران و اصحاب جراید، مسئولان فرهنگی ادارات و سازمان‌های مرتبط و علاقه‌مندان این رشته در ارومیه برگزار می‌شود.
سؤالی که که پیش رو است این است که آیا می‌توان پدیده‌ای به نام عکاسی ارومیه را باز تعریف کرد؟ اگر چنین است نقطه آغاز آن کجا است؟ نقاط قوت را چگونه می‌شود نیرومند‌تر کرد و نقاط ضعف را چگونه باید پوشش داد.؟ جایگاه این پدیده در مقایسه با عکاسی معاصر ایران و عکاسی معاصر دنیا در کجاست و آیا می‌توان مختصات جغرافیایی عکاسی ارومیه را در مقاایسه با شاخص‌های علمی و زیبایی‌شناختی معاصر باز تعریف کرد؟
برای پاسخ به پرسش‌های فوق و با در نظر داشتن عقبه و تاریخچه پر باری که عکاسی در ارومیه در سال‌های پیش، به واسطه افزایش آماری عکاسان ارومیه، برگزاری جشنواره‌های متعدد عکاسی در این شهر و کسب رتبه‌ها و مدارج داخلی و بین‌المللی بر جای گذارده است لازم دیدیم با کمک تمام دلسوزان این رشته برای بازخوانی کارنامه گذشته و ترسیم افق‌های پیش رو، ادامه مسیر را با گام‌های موثر‌تر و محکم‌تر رقم زنیم.
نیاز به پوست اندازی و بازاندیشی در داشته‌ها و ترسیم افق‌های رو‌به‌رو، دست اندرکاران این رشته را راغب به برگزاری این همایش با طرح مباحث ذیل کرده است:

– مروری بر تاریخ عکاسی ارومیه
– نقاط ضعف و قوت عکاسی ارومیه در سال‌های گذشته
 – بررسی برنامه‌های ادارات و سازمان‌های دولتی در زمینه‌های اجرایی و مباحث آموزشی
– بررسی جایگاه مباحث تئوریک و زیبایی‌شناختی در عکاسی ارومیه
– بررسی علل کمبود فضاهای هنری برای بر پایی نمایشگاه‌ها در سطح شهر و استان
– بررسی علل حذف جشنواره‌های عکس در سطح کشوری در سال‌های گذشته
– نتیجه گیری و هدف گذاری در جهت آینده عکاسی در سطح شهر و استان

سخنرانان: رومین محتشم، اسفندیار اصغرخانی، علیرضا میرزایی، صمد قربان‌زاده و ندا ظرف‌ساز
زمان: یکشنبه چهارم دی‌ماه ۱۳۹۰ ساعت ۳ الی ۷ بعد از ظهر
مکان: ارومیه، خیابان شهید مدنی، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، سالن صفی‌الدین ارموی