مراسم انتخاب و داوری آثار عکاسان اعزامی به استان‌های کرمانشاه و ایلام  ۱۹ دیماه ۱۳۹۱ در مجتمع فرهنگی و هنری اسوه ‏برگزار شد.

انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس هر ساله سفرهای مختلفی برای عکاسان حوزهٔ مستند و اجتماعی در نقاط مختلف کشور برگزار می‌کند و حاصل این سفر‌ها را علاوه بر آنکه به صورت نمایشگاهی ارائه می‌کند طی مراسمی به عکس‌های برگزیده این سفر‌ها جوایزی اهداء می‌نماید. آخرین سفر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس به دو استان ایلام و کرمانشاه اختصاص داشت که طی آن دویست و شصت عکس از ۲۶ عکاس شرکت کننده ‏در سفر توسط صاحبان آثار حاضر مورد برررسی و انتخاب قرار گرفت
همچنین در این مراسم عکاسان علاوه بر مرور خاطرات سفر، در خصوص برگزاری بهتر سفر‌ها ‏دستاوردهای آن و تاثیر انعکاس ‏تصویری توانمندی‌ها و مشکلات این استان‌ها به گفتگو، تبادل نظر و ارائه تجربیات ‏پرداختن.
براساس این گزارش در این سفر نگاه اصلی هنرمندان عکاس به توانمندی‌های فرهنگی، اقتصادی زندگی روزمره مردم، ‏نقاط مرزی و مشکلات استان‌های کرمانشاه و ایلام بوده که با توجه به هماهنگی‌های بعمل آمده‏‏ ‏آثار آن‌ها به صورت نمایشگاه در مجلس، مراکز فرهنگی و سطح استان به معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
در این مراسم محمدحسین حیدری رییس انجمن عکاسان انقلاب دفاع مقدس بعد از انجام رای‌گیری و پیش از اعلام برگزیدگان با اعلام گزارشی کوتاه از سفرهای انجمن گفت: این هشتمین سفر انجمن به استان‌های مختلف کشور و به ویژه نقاط کمربند مرزی است واز جمله اهداف مهم انجمن در این سفر‌ها ایجاد فرصت برای تبادل اطلاعات ما بین عکاسان پیشکسوت و جوان و انتقال تجربه در فضای صمیمی است.
او اضافه کرد: بضاعت و امکاناتی که در شهر‌ها وجود دارد، به گونه‌ای است که می‌تواند استان‌های زیادی برای سرمایه گذاری وجود داشته باشد و یک بخش از کار ما نیز تمرکز بر روی معضلات و مشکلات شهر‌ها و بیشتر از آن، نشان دادن بضاعت‌ها و فرهنگ عمومی این مناطق در قالب عکس‌های مستند و اجتماعی است.
او با اشاره به نتیجه این سفر‌ها و جلسات انتخاب و داوری عکاسان گفت: از بین تمام عکس‌هایی که توسط هنرمندان عکاس شرکت کننده در سفر به انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس ارائه می‌شود، چیزی حدود ۴۰ تا ۵۰ عکس برای نمایش در استان‌ها انتخاب می‌گردد و ما در یک نمایشگاه مجزا نیز به عکس‌هایی می‌پردازیم که معضلات و مشکلات اجتماعی را بررسی کردند و این آثار را در مجلس شورای اسلامی ارائه می‌کنیم.
حیدری درباره دلایل این انتخاب برای نمایش عکس‌ها در مجلس گفت: این مجموعه عکس‌های تلخی را در بر می‌گیرد که شما براساس وقایعی که دیده‌اید ثبت کرده‌اید و فکر می‌کنم سالن کوثر مجلس فضای مناسبی است تا سیاست مداران حاضر در این مجموعه از این عکس‌ها دیدن کنند و به همین دلیل هم اسم این نمایشگاه را «چشم سوم» گذاشتیم
رئیس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس خاطر نشان کرد: این عکس‌ها زوایایی را در بر می‌گیرد که شاید بسیاری از سیاست‌مداران ما طی سفرهای استانی آن‌ها را ندیده باشند. اما ما به برپایی نمایشگاه «چشم سوم» این گوشه‌های پنهان از زندگی مردمان شهرهای مختلف را پیش روی آن‌ها قرار می‌دهیم تا به واسطه آن تصمیمات درستی از سوی دولتمردان اتخاذ شود.
خوشبختانه در نمایشگاه‌های قبلی نیز تجربیات موفقی داشتیم که نمونه‌های آن به عکاسی از شهر جنگ‌زده خرمشهر بر می‌گردد که واقعا موثر افتاد و حتی نماینده خرمشهر نیز سی قطعه عکس از این مجموعه را برای نشان دادن به رئیس جمهور انتخاب کرد تا از مشکلات آن شهر بگوید.  
حیدری همچنین به عکاسی از می‌ن‌های به جا مانده در شهر کردستان اشاره کرد و افزود: ما این مجموعه را در یک نمایشگاه دیگر ارائه کردیم که باعث شد حتی وزیر دفاع مورد استیضاح قرار بگیرد که چرا می‌ن‌های جنگی از زمین‌های کردستان جمع‌آوری و یا پاکسازی نشده است و همین هم باعث راه اندازی انجمن پاکسازی می‌ن‌های جنگی شد. لذا آنچه که عکاسان صادقانه در این سفرهای استانی انجام می‌دهند اگرچه‌گاه تلخ است اما می‌تواند برای استان‌ها کارگشاه باشد و وظیفه و هدف اصلی ما نیز قدم برداشتن در همین راستا است.
رئیس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس همچنین به سفر عکاسان به استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه طی این سال‌ها بار‌ها توهم عدم امنیت در این استان مطرح شده در حالی که عکاسان ما بضاعت بسیار بالای این استان برای کشاورزی را ثبت کردند و نشان دادند که این توهم عدم امنیت بدین گونه نیست اما متاسفانه کسی حاضر به سرمایه گذاری در این استان نیست و جا دارد که ما در سفرهای دیگر نیز بضاعت‌های ویژه این استان را نشان دهیم در حال حاضر نیز شهرای زابل و پیرانشهر را بررسی کرده‌ایم و جا دارد به دیگر نقاط این استان نیز بپردازیم.
حیدری در پایان سخنانش خطاب به عکاسان حاضر در مراسم گفت: وظیفه و رسالت عکاسان نشان دادن درست حقایق پیرامونمان است و از همین رو انجمن برای سفرهایی که دارید شما را حمایت می‌کند. زیرا این سفر‌ها با وجود آنکه سود مالی برای ما ندارد اما باعث می‌شود بخش مهمی از رسالت اجتماعیمان را محقق کند.
در پایان این مراسم نیز آثار برگزیده سفر به استان‌های ایلام و کرمانشاه طبق آرای خود عکاسان اعلام شد.
براین اساس آثار سیدحسن موسوی، داوود عامری و حسن قائدی با بیشترین رای بعنوان عکس‌های برگزیده انتخاب و هدیه نقدی یک میلیون ریالی را به خود داد.
در بین کل آثار نیز محمد لطیفیان عکاسی بود که به علت تعداد رای به تمامی عکس‌هایش از سوی حاضران به عنوان شایسته تقدیر معرفی شد و هدیه یک میلیون ریالی را دریافت نمود.
بر اساس این گزارش، قرار بود در حاشیه این نشست محسن راستانی هنرمند عکاس نیز به سخنرانی بپردازد که به دلیل حضورش در داوری یک مسابقه عکس موفق به حضور در این مراسم نشد و تنها عکاسان حاضر در مراسم نقطه نظرات خود را درباره سفر‌های استانی مطرح کردند.

ساسان مویدی، رئوف محسنی، جمال صالحی، اباصلت بیات، محمد بابایی، حسن قائدی، محمد تهرانی، سیدمجتبی خاتمی، محمود بازدار، علی اکبر سوداچی، احمد نصیرپور، احمد نشان، ابراهیم صفریان، محمد لطیفیان، بهنام صحوی، حامد ملک‌پور، کامیار حیدر خطیبی، ولی الله صابری، داوود حسینی، محمدحسین حیدری، محمود بدرفر، داوود عامری، مرتضی اکبری، هاتف همایی، یوسف گرامی، سید حسن موسوی
 عکاسان حاضر در سفربه استان‌های کرمانشاه و ایلام عبارت بودند.
‏‏
گفتنی است سفر به استان ایلام هفتمین واستان کرمانشاه هشتمین سفری است که به همت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس برگزار شده است و شش دوره سفرعکاسی قبلی انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس به شهرهای خرمشهر، بانه، سردشت، ارومیه، مسجد سلیمان و استان‌های سیستان و بلوچستان بوده که برگزاری ده‌ها نمایشگاه عکس برای رفع بسیاری از مشکلات و تقویت پتانسیل‌های منطقه از جمله دستاوردهای مهم و تاثیر گذار آن درسطح استان مورد نظر و کشور بوده است.