در حاشیه نمایشگاه «تصویر ماندگار» عکس‌های (عبدالحسین) حسین پرتوی از انقلاب در فرهنگسرای شفق دوشنبه ۱۶ بهمن نشستی با حضور محسن شاندیز، محمد نوروزی و سیاوش پرتوی درباره زندگی و آثار این عکاس برگزار می‌شود.

 «در روزهای اوج انقلاب، کم نبودند روزهایی که رژیم در اثر انتشار یکی از این تصاویر هوشمندانه و مومنانه، به کلی خلع سلاح می‌شد و از سر ناتوانی مجبور به تکذیب عکس و تعقیب عکاس شجاع آن می‌شد. یکی از این عکاسان حسین پرتوی است. عکاس عکس‌های مهم و بیاد ماندنی روزهای انقلاب از جمله تظاهرات و درگیری مردم قم بعد از سحر در محله چهار مردان در ایام ماه مبارک رمضان ۱۳۵۷، بستن فرودگاه توسط تانک‌های رژیم برای جلوگیری از فرود هواپیمای امام (پرواز آزادی) سوم بهمن، ورود امام دوازدهم بهمن و تاثیرگذار‌ترین عکس انقلاب «بیعت همافر‌ها با حضرت امام خمینی (ره) در مدرسه علوی نوزدهم بهمن ۱۳۵۷ که در روند پیروزی انقلاب تاثیر بسیار زیادی را ایفا کرد. وی پس از سی سال فعالیت در روزنامه کیهان بعنوان خبرنگار عکاس در سال ۱۳۶۸ بازنشسته شد و بخاطر علاقه خاصی که به مرحوم پروفسور حسابی داشته با قسمت فرهنگی بنیاد ایشان همکاری می‌کرد. این افتخارات در حالی است که فقط آثار او را می‌شناسیم و به آن فخر می‌کنیم و خالق آن در مقایسه با آثارش (به مانند سایر عکاسان انقلاب) در کمال گمنامی بسر می‌برد بطوری که کمتر کسی از وی و احوالاتشان خبر دارد.
حسین پرتوی چند سالی است که در بستر بیماری است و متاسفانه امروز در مسیر درمان این مرد با اخلاق، آنگونه که شایسته این عکاس و آثار انقلابی اوست، مورد توجه قرار نگرفته است.»

این نشست ساعت ۱۷ در نگارخانه فرهنگسرای شفق برگزار می‌شود.
فرهنگسرای شفق، خیابان سیدجمال‌الدین‌اسدآبادی (یوسف آباد) خیابان ۲۱، بوستان شفق