حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح شنبه در جریان بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در غرفه‌ی انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس نیز حضور یافتند. 
در این بازدید که با همراهی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان هنری و فرهنگی ایشان انجام شد، رهبر انقلاب در جریان تازه‌های نشر، فعالیت‌های صورت گرفته در عرصه‌ی چاپ کتاب‌های عکس مرتبط با انقلاب و جنگ و روند کاری انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس قرار گرفتند. 
 به گزارش روابط عمومی انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، این انجمن با دو عنوان کتاب جدید از مجموعه انتشارات خود در بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران شرکت کرده است. کتاب‌های «چشم نوشته‌ها» و «خط پشتیبان» عناوین جدیدی هستند که در غرفه انجمن برای نمایش و فروش عرضه شده‌اند. 
 کتاب چشم نوشته‌ها از سری کتاب‌های عکاسان شناخته‌شده‌ی جنگ تحمیلی است که به آثار احسان رجبی اختصاص دارد و کتاب خط پشتیبان منتخبی از عکس‌های ۷۰ عکاس دوران دفاع مقدس و آرشیو عکس‌های سازمان‌ها و نهادهای نظامی و فرهنگی – هنری است که فعالیت‌های پشتیبانی را در زمان جنگ به تصویر می‌کشد. 
 از دیگر کتاب‌های انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس که در نمایشگاه امسال عرضه شده‌اند می‌توان به زن در دفاع مقدس، خروش لاجوردی، خرمشهر، شهدا، حماسه‌ی الوند، عکاسی زیر آتش، دیار نزدیک، تبادل و سری نمایشگاهی طریق ماندگار، خرمشهر، جاودانه‌ها و مجموعه عکس‌های انقلاب اشاره کرد. 
 شایان ذکر است انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس مجموعه‌ای فرهنگی و غیرانتفاعی است که توسط چند تن از عکاسان جنگ تحمیلی با هدف حفظ و حراست از آثار عکاسان انقلاب و دفاع‌ مقدس پایه‌گذاری شده و تنها مرجع انتشار کتب تخصصی عکس جنگ و عکاسان جنگ تحمیلی در کشور است. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید آثار عرضه شده توسط این انجمن در بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران می‌توانند تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه جاری به مصلی تهران، راهروی ۲۶، غرفه‌ی شماره‌ی ۳۹ مراجعه نمایند.