929524_2


وبسایت رسمی و شخصی دکتر مهدی مقیم‌نژاد با طراحی و دیزاین حامد جابرها و اجرای امیر سروری به تازگی راه‌اندازی شده است. 

 ورود به این سایت با اعلام آخرین خبر فعالیت‌های هنری، پژوهشی و آموزشی هنرمند همراه است و سپس مخاطب می‌تواند به دلخواه به رزومه‌ی کامل وی و فهرست مطالب به چاپ رسیده درباره‌ی او دست یابد. در بخش نوشتار، مشخصات کتاب‌های به چاپ رسیده و در دست چاپ این استاد و پژوهشگر هنر و همچنین فهرست کامل مقالات تالیفی او به ترتیب تاریخ چاپ آمده است. 

 در بخش آثار هنری نیز به شکل تفکیک شده و با ترتیب زمانی با دو دسته عکس‌های مستند و برساخته هنرمند روبرو می‌شویم. بخش عکس‌های مستند شامل دوره‌ی کاری اولیه‌ی مهدی مقیم‌نژاد از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۸ است و سه مجموعه‌ی تک عکس‌های مستند و دو مجموعه پرتره را شامل می‌شود که تاکنون کمتر دیده شده‌اند. بخش عکس‌های برساخته نیز با مجموعه‌ی «دابل اکسپوزها» در سال ۱۳۷۹ شروع می‌شود و با مجموعه‌ی فتومونتاژهای اولیه‌ی «پرواز خیال» در سال ۱۳۸۰ و سپس پروژه‌ی «واقع‌نمایی‌ها» شامل پنج فصل از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۱ ادامه می‌یابد. 
  فایل‌های متنی این سایت به دو زبان فارسی و انگلیسی در دسترس است و طبق اعلام مهدی مقیم‌نژاد از این پس و به شکل هفتگی فایل pdf بسیاری از مقالات وی به عناوین آنها ضمیمه خواهد شد. دکترمهدی مقیم‌نژاد، عکاس، پژوهشگر و منتقد، عضو هیئت علمی گروه عکاسی دانشگاه هنر تهران با درجه استادیار است که از جمله چهره‌های فعال هنر معاصر ایران در یک دهه گذشته بوده است. گفتنی‌ست وی هم‌اکنون به عنوان مدرس دوره‌ی آموزشی عکاسی فاین‌آرت (به صورت بلندمدت) با آموزشگاه سایت عکاسی همکاری دارد.