نمایشگاهی از عکس‌های محمدرضا طهماسب‌پور با عنوان «سرودن با عکس» از ۱۹ اسفندماه ۹۲ در گالری هنر دانشگاه ایالتی Stanislaus در شهر Turlock ایالت کالیفرنیای آمریکا در حال برگزاری است. 

     به گفتهٔ برگزارکنندگان، گردآوری این نمایشگاه، که تا ۲۶ فروردین‌ماه ۹۳ برپا خواهد بود، بر عهدهٔ خانم دکتر Staci Gem Scheiwiller بوده که پیش‌تر نیز کتاب و مقاله‌هایی در زمینهٔ عکاسی معاصر ایران از ایشان به زبان انگلیسی منتشر شده است. از این نمایشگاه، کاتالوگی در شمارگان ۵۰۰ نسخه به چاپ رسیده و کاتالوگ آنلاین شامل بخشی از عکس‌های نمایشگاه اینجا و وب‌سایت گالری هم اینجا در دسترس است. 

     محمدرضا طهماسب‌پور متولد ۱۳۴۵ در اهواز و دانش‌آموختهٔ مقطع کار‌شناسی ارشد عکاسی از دانشگاه هنر تهران و دارای مدرک کار‌شناسی عکاسی از دانشکدۀ هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. تمرکز عمدهٔ وی در این سال‌ها بر روی انجام پژوهش‌هایی در تاریخ عکاسی ایران با تألیف کتاب، مقاله و برپایی نشست‌ها و سخنرانی‌هایی در داخل و خارج کشور بوده است. وی در سال‌های اخیر علاوه بر فعالیت هنری و پژوهشی در دانشگاه‌های آزاد، هنر، الزهرا و برخی مؤسسات آموزشی دیگر نیز تدریس کرده است. کتاب‌های «ناصرالدین، شاه عکاس»، «از نقره و نور» و «ایتالیایی‌ها و عکاسی در ایران» از تالیفات وی در زمینهٔ تاریخ عکاسی ایران به شمار می‌رود.