عکس: نیوشا توکلیان 
 

    نیوشا توکلیان، که تیرماه ۹۳ به عنوان برندهٔ پنجمین جایزهٔ ۵۰ هزار یورویی CARMIGNAC GESTION فرانسه معرفی شده بود، اعلام کرده است که جایزهٔ خود را پس می‌دهد. 

     در همین راستا این عکاس ایرانی با انتشار یادداشتی بر روی صفحهٔ فیسبوکش توضیح داده که به دلیل دخالت‌های نابه‌جای برگزارکننده در نوع ارائهٔ نهایی آثار مجموعه‌اش تصمیم به نپذیرفتن این جایزه گرفته است. 
 
    به گفتهٔ این عکاس ایرانی، شخصی به نام Edouard Carmignac بانکدار فرانسوی، به عنوان اسپانسر و رئیس بنیادی که برگزارکننده این جایزه است، سعی در تغییر نام مجموعهٔ وی و همچنین تغییر تعدادی از عکس‌ها و انجام اصلاحاتی در متن و توضیح عکس‌ها برای ارائهٔ نهایی و همچنین چاپ کتاب داشته است. 
 
   نیوشا توکلیان اعلام کرده است که رئیس این بنیاد درصدد بوده با مخدوش کردن استقلال او به عنوان هنرمند و برنده‎ی این جایزه و برخلاف میل او نام پروژه را از «صفحات خالی یک آلبوم عکس ایرانی» به «نسل گمشده» تغییر دهد. طبق نوشتهٔ نیوشا توکلیان هدف ریاست این بنیاد از این تغییر نام و همچنین تغییر باقی موارد مرتبط با مجموعه، هدایت آن به سمت کلیشه‌های رایج و مرسوم رسانه‌ای و سیاسی دربارهٔ ایران بوده است. 
 
    طیق یادداشت این عکاس، اکنون و پس از پافشاری نیوشا توکلیان بر موضع خود به عنوان صاحب اثر و تعیین‌کنندهٔ نهایی تکلیف عنوان، کپشن‌ها و ترتیب انتخاب عکس‌ها که با مقاومت Edouard Carmignac روبرو شده است، این عکاس ایرانی هم اعلام کرده که از این جایزه کناره‌گیری می‌کند و آن را نمی‌پذیرد و هیچ‌گونه همکاری با بنیاد Carmignac نخواهد داشت. 
 
   نیوشا توکلیان در یادداشت خود نوشته که پس از پافشاری او بر عدم دخالت بنیاد در نوع ارائهٔ مجموعه و اصرارش بر پس دادن جایزه آنها در ایمیلی به او اعلام می‌کنند که اطلاعیه‌ای منتشر خواهند کرد تا اعلام کنند اقدام خانم توکلیان ناشی از فشارهای امنیتی در داخل ایران بر او و خانواده‌اش بوده است که بنابر اعتقاد خانم توکلیان همین امر ناشی از سوءنیت آنهاست. 
 
   گفتنی‌ست تاکنون هیچ اطلاعیه یا خبری در خصوص پس دادن جایزه یا دلایل و حاشیه‌های آن بر روی وبسایت بنیاد Carmignac منتشر نشده و صفحهٔ مربوط به مجموعهٔ نیوشا توکلیان هم کماکان دست‌نخورده باقی مانده است.