اختصاصی «سایت عکاسی» – فراخوان ارسال عکس برای دوازدهمین شمارهٔ فصلنامه بین‌المللی عکاسی PIX منتشر شد. این شماره از PIX به افغانستان و عکس‌هایی مرتبط با این کشور آسیایی اختصاص دارد. 

  شرکت در این فراخوان برای تمامی عکاسان جهان آزاد است ولی تمامی آثار ارسالی باید مربوط به کشور افغانستان باشد. این فراخوان تحت عنوان «نو شدن» منتشر شده و به ویژه به دنبال ثبت زندگی روزمره، زندگی اجتماعی و فرهنگی سال‌های اخیر در این کشور است. مواردی که معمولا از دید رسانه‌ها پنهان هستند و در انبوه تیترهای سیاسی و نظامی مرتبط با این کشور نادیده گرفته شده و فرصتی برای دیده شدن ندارند. 
 
 در فراخوان دوازدهم نشریه‌ی‌ PIX قصد بر ثبت تصویری مواردی در ارتباط با هویت، فردیت، زندگی خانوادگی، نقش جنسیت در زندگی اجتماعی، مهاجرت و تغییرات فرهنگی در افغانستان است. عکس‌های ارسالی می‌توانند با تکنیک‌های مختلف عکاسی مستند یا غیرمستند عکاسی مفهومی تهیه شده باشند. 

  آخرین مهلت ارسال آثار برای این فراخوان ۱۱ فروردین ۹۴ اعلام شده است و هر عکاس می‌تواند یک مجموعه عکس با حداقل ۱۲ و حداکثر ۲۵ فریم برای شرکت در این فراخوان بفرستند. 
 
  برای شرکت در این فراخوان، ابتدا منتخبی از عکس‌های خود را در سایز ۱۰در۱۵ سانتیمتر وdpi ۲۰۰۰ به نشانی pixels2011@gmail.com ایمیل کنید. در صورت برگزیده شدن مجموعهٔ شما برای انتشار در مجله و نمایش در نمایشگاه این دوره، با شما برای ارسال اصل عکس‌ها تماس گرفته خواهد شد. 
 
  ارسال بیوگرافی مختصری از عکاس همراه با متنی برای شرح مجموعه عکس ارسالی (دارای ۵۰ تا ۱۰۰ کلمه به زبان انگلیسی) ضروری است. این فراخوان از پذیرش تک عکس معذور است. 

  این شماره از مجلهٔ PIX با حمایت و همراهی Goethe-Institut/Max Mueller Bhavan در دهلی‌نوی هند منتشر می‌شود. نمایشگاه یازدهمین شماره از این مجله با موضوع پاکستان و آثاری از ۱۴ عکاس منتخب از ۲۳ اسفندماه ۹۳ در دهلی‌نو گشایش یافته است. تورج خامنه‌زاده (متولد ۱۳۵۶ در قزوین) یکی از عکاسان منتخب این شماره است که با مجموعه‌ای دربارهٔ افغانستان پاکستان مورد پذیرش هیات داوران PIX یازدهم قرار گرفته است.

 گفتنی‌ست پیش از این هشتمین شماره از نشریه PIX به طور اختصاصی به ایران اختصاص داشت و مجموعه‌ عکس‌های ۱۴ عکاس ایرانی دراین شماره به چاپ رسید و منتخبی از این آثار تابستان ۹۲ در قالب نمایشگاهی به میزبانی گالری محسن در تهران به نمایش درآمد و سپس مهرماه ۹۲ به عنوان بخشی از فستیوال جهانی عکس دهلی‌نو هم ارائه شد. آرشیو تمامی شماره‌های گذشته‌ این نشریه در اینجا قابل دریافت است.