نمایشگاه نقاشی ساسان صابرنیا با عنوان «برخورد ازلی» از  روز جمعه ۳۰ بهمن ۹۴ در گالری سیحون گشایش می‌یابد.

   ساسان صابرنیا دربارهٔ این نمایشگاه نوشته است: «نقاشی همیشه برایم به‌صورت چالشی جدی مطرح بوده، چالشی که از نگاهم عناصر متضاد و ناهمگون جهان را در تقابل قرار می‌دهد و با تحلیل همین تضادهاست که نقاشی می‌کنم.خط پیشینه ایست قابل تکرار که می‌تواند نوستالژیک باشد و یا در جهت گسترش و بازسازی سنت در آفرینش رخدادی نو بکار گرفته شود، تلاشی که بر ستون‌های هنری کهن بنا می‌شود تا به جستجوی جهانی دیگر منجر شود. خط فارسی علاوه بر دلالت‌های نوشتاری و معنایی، قابلیت ایجاد اشکال بدیعی از ترکیبات فرمی همچون زیبانویسی، زشت نویسی، به هم ریختن و بازسازی را در خود دارد که می‌تواند منجر به ایجاد ساختارهای بدیع گردد و همچنین، محل طغیان و شورش علیه تحمیلاتی شود که سال‌هاست نوشتن بر من روا داشته است. ازاین‌رو، با استفاده از خط در ترکیب نقاشی‌هایم سعی درگذر از مرز رویا و تجربیات بصری شخصی‌ام به سمت مواجهه با طبیعت، انسان، تاریخ و نیز خود نقاشی کرده‌ام.

   این تصاویر چنان مملو از کنش‌های حسی است که در لایه‌هایی توضیح آن بیهوده است و چیزی بیش از آنکه که تصویر شده است، نیست. ارجاعاتی خودشناسانه و آگاهانه که در شمایل قرینه گون جلوه می‌کند، به انتزاع نزدیک می‌شود و ریتمی موسیقایی پیدا می‌کند و در همان نقطه به خط نوشته‌ها پیوند می‌خورد و فارغ از معنی لغات، شکلی چکیده پیدا می‌کند که میانجی ورود عینیت به پلانی است که کمترین فاصله را با مخاطب دارد.

در واقع آخرین لایه از نقاشی جایی ست که جدال ذهنی‌ام با واقعیت آغاز می‌شود و انسان با کنش‌های ازلی و ابدی خویش چون جنگ و تخاصم تا هم‌نشینی و عشق حضور می‌یابد. نمود این اشکال انسانی را گاه از میان نقاشی‌های ایرانی به‌عنوان بخشی از حافظه بصری و گاه از زندگی و تخیل خود وام می‌گیرم و درصددم تا با واکاوی زمان و مکان، آن را به چالش بکشم. می‌توان این‌گونه گفت که این مجموعه تلاشی است در جهت واگویی آنچه نمی‌توان گفت و نوشت و باید جایی در میان رویاها و خیالات و در گوشه‌ای از زندگی پیدا و تصویرش کرد».

  ساسان ناصرنیا متولد ۱۳۵۳ در تهران است و لیسانس گرافیک خود را از دانشگاه آزاد دریافت کرده و تاکنون در نمایشگاه‌های متعددی در داخل و خارج از ایران شرکت داشته است.

گشایش: جمعه ۳۰ بهمن – ساعت ۱۶
نمایشگاه تا ۱۹ اسفندماه ۹۴ همه روزه، به جز روزهای دوشنبه، از ساعت ۱۱ تا ۱۹ دایر خواهد بود. 
گالری سیحون ۲: تهران، خیابان مقدس اربیلی، کوچه پسیان، خیابان سینایی، پلاک ۲۴