نمایشگاه نقاشی‌های مریم فرزادیان با عنوان «سونات سرد» از روز جمعه ۳ دی‌ماه ۹۵ در گالری آران گشایش می‌یابد. 



   در بیانیه‌ی این نمایشگاه آمده است: «سنگ‌ها، قیچی‌ها و تکه‌ها و خرده‌های کاغذی در فضاهایی قرار می‌گیرند تا بازی شانس را بسازند: سنگ، کاغذ، قیچی. مریم فرزادیان با ترکیب بندی‌های دقیقش قوانین بازی را تغییر می‌دهد: در بازی او احتمالات و ترکیب‌ها بی‌‌‌نهایت هستند وهیچ کس برنده نیست. ضربآهنگ اصلی سونات سرد او انهدام و آشفتگی است و نتایج نهایی آن قطعات ناتمام سراینده هستند. 



   برندگی تصویردراین نقاشی‌ها که نتیجه سال‌ها ممارست و تمرین است، تفسیری دقیق از اشیآیی می‌سازد که می‌توانند ابزارسازندگی و خشنودی باشند و یا عامل تباهی باشند و رنج. می‌توان تصور کرد که در لایه‌های این نقاشی‌ها و در ذهن هنرمند، تاریخ و حافظه جمعی جاری و در عین حال نهان هستند، رویدادهائی که هنرمند با زبان اشاره و کنایه به آن‌ها می‌پردازد.

 



 

   کیفیت روائی و احساسی این نقاشی‌ها واقعیت خود را به تصویر می‌کشند؛ بافت، سطح، نور و سایه واضح‌تر از واقعیت جلوه گر می‌شوند تا به بیننده یادآوری کنند که «اشیا از آنچه می‌بینید به شما نزدیک‌تر هستند.» 



   علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا روز ۱۷ دی‌ماه ۹۵ به گالری آران به‌نشانی کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک ۱۲ مراجعه کنند.