فیلم «صادق کُرده» به کارگردانی ناصر تقوایی و با حضور سعید راد و عباس گنجوی، روز پنج‌شنبه ۲ دی‌ماه ۹۵ ساعت ۱۷ با همکاری هنر و تجربه در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید. 

   این فیلم محصول سال ۱۳۵۱ به مدت ۱۱۰ دقیقه در موزه هنرهای معاصر نمایش داده می‌شود. همچنین بعد از نمایش فیلم «صادق کُرده» جلسه پرسش و پاسخ با حضور ناصر تقوایی (کارگردان)، سعید راد (بازیگر) و عباس گنجوی (تدوینگر فیلم) برگزار می‌شود. 

   صادق (سعید راد) مشهور به صادق کُرده، در مسیر جادهٔ اندیمشک به اهواز با همسرش (آتش خیر) قهوه‌خانه‌ای را اداره می‌کند. شبی در غیاب صادق یکی از دوستان او که رانندهٔ کامیون است به قهوه‌خانه می‌آید و پس از هتک حرمت از همسر صادق ناخواسته او را به قتل می‌رساند. رئیس پاسگاه (محمدعلی کشاورز) و سرگروهبان ولی‌خان (عزت‌الله انتظامی)، پدر زن صادق، درصدد دستگیری قاتل برمی‌آیند؛ اما صادق برای گرفتن انتقام از قاتل همسرش کشتار رانندگان کامیون را آغاز می‌کند. 

   سرگروهبان ولی‌خان از سوی رئیس پاسگاه مأمور می‌شود تا به پروندۀ قاتل راننده‌ها رسیدگی کند. او وقتی یقین حاصل می‌کند که قاتل راننده‌ها کسی جز دامادش نیست سکوت می‌کند. رئیس پاسگاه سرگروهبان را تحت فشار قرار می‌دهد، و روزی که قرار است صادق برای دیدن فرزندش و گرفتن هزار تومان پول، برای عبور از مرز آبی، به خانۀ پدر همسرش برود در محاصرهٔ ژاندارم‌ها قرار می‌گیرد و از پا درمی‌آید. 

   علاقه مندان می‌توانند برای استفاده از این برنامه به صورت آزاد و رایگان به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.