کارگاه آموزشی بین‌المللی قصه‌گویی تصویری در عکاسی مستند-فتوژورنالیسم» با تدریس Soren Pagter؛ یکی از مدرسان مدرسه مدیاژورنالیسم دانمارک، از دوشنبه ۲۰ دی‌ماه ۹۵ به مدت ۵ روز توسط گالری «گذار» و با همکاری موسسه فرهنگی هنری «سرزمین کهن» برگزار می‌شود. 

   موضوع این کارگاه آموزشی عکاسی، «نحوه قصه‌گویی از طریق چینش فریم عکس‌ها کنار هم، دربدنه‌ی یک مجموعه عکس» است. برای شرکت در این کارگاه، هر عکاس حداقل یک یا حداکثر دو «مجموعه عکس حاوی ۳۵ تا ۵۰ فریم» را با خود برای تمرین و بررسی به کارگاه می‌آورد. 

    برگزاری کارگاه به زبان انگلیسی است ولی برای سهولت کار شرکت‌کنندگانی که امکان استفاده کامل از مطالب و مباحث کارگاه به زبان انگلیسی را ندارند، یک مترجم در طول دوره کارگاه در انتقال مطالب، از فارسی به انگلیسی و بالعکس، ایشان را همراهی خواهد کرد. 

  ظرفیت ثبت‌نام در این برنامه آموزشی تنها برای ١۵ نفر پیش‌بینی شده است. در پایان دوره کارگاه پس از ارزیابی فعالیت‌های هر یک از شرکت‌کنندگان و کارهای ارائه شده، با لحاظ استانداردهای رایج جهانی، یک نفر توسط مدرس کارگاه به مسترکلاس سالیانه بنیاد «ورلدپرس فوتو» معرفی خواهد شد. 

   همچنین در روز پایانی کارگاه به شرکت‌کنندگان گواهی شرکت از مدرسه بین‌المللی مدیاژورنالیسم دانمارک اهدا می‌شود. این مدرسه بین‌المللی یکی از مراکز اروپایی آموزش حرفه‌ای عکاسی در دنیاست و از کشورهای مختلف دنیا دانشجو می‌پذیرد. 

  طبق اعلام دست‌اندرکاران، Soren Pagter از ۱۸ سال پیش به‌عنوان مدیر ارشد مدرسه مدیاژورنالیسم دانمارک فعالیت دارد. وی داوری جشنواره‌های POYi و Lumix، عکس سال دانمارک و فنلاند و همچنین معرفی عکاسان جوان به مسترکلاس سالیانه بنیاد «ورلدپرس فوتو» را نیز در کارنامه کاری خود دارد. 

   این دوره آموزشی با اسپانسرینگ ۶٠ درصدی گالری «گذار» برگزار شده و علاوه بر آن، یکی از شرکت‌کنندگان در روز پایانی کارگاه با انتخاب مدرس کارگاه بورسیه شده و کل هزینه ثبت‌نام به ایشان بازگردانده می‌شود. 

   این کارگاه از روز دوشنبه ۲۰ دی‌ماه ۹۵ به مدت ۵ روز (هر روز از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۵ تا ۱۷) تا روز جمعه ۲۴ دی‌ماه ۹۵ ادامه دارد. هزینه ثبت‌نام در این کارگاه مبلغ ۲ میلیون تومان بوده و علاقه‌مندان برای حضور و شرکت در این کارگاه آموزشی می‌توانند تا ۱۵ دی‌ماه ۹۵ برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره ۰۹۱۹۷۸۱۲۹۸۲ با گالری «گذار» تماس بگیرند.