در ادامه برنامه نمایش فیلم درسالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران، در دوره چهل و ششم (فصل زمستان) و در بخش «سینما و جاز» به انتخاب احسان خوش‌بخت، فیلم «پرنده» به کارگردانی کلینت ایستوود به نمایش درمی آید.

   این فیلم، محصول سال ۱۹۸۸ به مدت ۱۵۴ دقیقه، روز چهارشنبه ۶ بهمن ماه ،ساعت ۱۶ به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی نمایش داده خواهد شد.

   «برد» بخش‌هایی از زندگی چارلی «برد» پارکر، یکی از خلاق‌ترین و تأثیرگذارترین چهره‌های موسیقی قرن بیستم میلادی را روایت می‌کند؛ موزیسین افسانه‌ای جاز که الکل، مواد مخدر و مشکلات فیزیکی‌اش او را به مرگی زودهنگام کشاند. فیلم رخدادهای کلیدی زندگی پارکر را تصویر می‌کند و به این منظور اتوبیوگرافی همسر چارلی پارکر، چان پارکر با نام «زندگی من در‌ ای ـ فلت» را مبنای خود قرار داده است.

   این فیلم با خودکشی پارکر آغاز می‌شود و در پایان فیلم به آن بازگشته و با ماجراهای روزهای بعد از آن پایان می‌یابد و این تنها خط داستانی است که تشخیص‌اش در فیلم آسان است. در آن میان سیلی از اتفاقات زندگی او، جسته و گریخته و قبل از آنکه بتوان آن‌ها را در ذهن در جای خود نشاند، می‌آیند و می‌روند که بی‌شباهت به موسیقی او نیست.

   علاقه مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم در سینما تک، به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.