نمایشگاه گروهی تجسمی «چند روایت معتبر» از روز جمعه اول بهمن‌ماه ۹۵ در گالری پروژه‌های آران گشایش می‌یابد.



   پرستو احدی، درسا اسدی، پونه اوشیدری، مهدیه پازکی، لیلی رشیدی رئوف، رنه صاحب، نسترن صفائی، شبنم لهراسی و رقیه نجدی از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.



   در توضیح آثار این نمایشگاه آمده است: «قصه این است که شهریار، شاه کشور متوجه ‌می‌شود که همسرش ناوفائی کرده و تصمیم می‌گیرد که هر روز با یک دوشیزه ازدواج کند و صبح بعد سر عروس را قطع کنند تا فرصتی برای خیانت باقی نباشد. پس به این روش پیش می‌رود تا زمانی که نوبت به شهرزاد، دختر وزیر اعظم می‌رسد. شهریار نمی‌دانست که شهرزاد فلسفه و علوم و هنر یادگرفته و هم این که دلپذیر و مودب و باهوش است. قصه‌های او و نبوغ و خردش، شهریار را تغییر ‌هد و شب پی آمدی دیگر پیدا می‌کند. شهرزاد قصه گو، قرن‌ها پس از مکتوب شدن قصه‌هایش، بر جهان تاثیر گذاشته و منشا الهام بوده.  



   در این نمایشگاه، آثار ۹ هنرمند زن قصه‌گو در کنار هم قرارمی‌گیرد، قصه‌هایی که تنها زنان قادر به روایت آن هستند. هدف نشان دادن عمق احساسات و ابتکار عمل آنها و تقدیر از ثبات‌قدم و تواضع‌شان است. هریک به زبان شخصی خود دست یافته‌اند؛ زبانی که غمخوار و در برخورد با مسائل اجتماعی حساس است و بر حضور هنرمند و نقش او درجامعه و عوامل پیرامونی تاکید دارد.



   در سال ۱۳۱۶، دوازده زن در دانشگاه تهران پذیرفته شدند، از سال ۱۳۸۵ بیش از نیمی از دانشجویان دانشگاههای کشور زن هستند، علیرغم این زندگی روزمره تحت کنترل مردان است که غالباً حاضر به از دست کشیدن از قدرت و یا حتی تقسیم آن نیستند. حضور دینامیک زنان درتمامی بخش‌های جامعه امروزی ایران حاصل سال‌ها استمرار و عزم جدی نسل‌های پیشین و همراهی مردان خردمند است.



   گفته می‌شود ایشتار، الهه باستانی قدرت و عشق در بین النهرین، به درهای عالم اموات می‌رسد و از دربان درخواست می‌کند تا درها را باز کن. اگر تو این دروازه را برای ورود من باز نکنی، درها را خواهم شکست، قفل‌ها را درهم خواهم پیچید. چهارچوب‌ها را خرد خواهم کرد، درها را با زور بازخواهم کرد.»



گشایش: جمعه اول بهمن ماه – ساعت ۱۶ تا ۲۰

بازدید از این نمایشگاه تا روز سه‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه ۹۵ از ساعت ۱۳ تا ۱۹ ادامه دارد.

گالری روزهای شنبه تعطیل است.

گالری پروژه‌های آران:  تهران، خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر،پلاک ۵، ورودی حیاط