نخستین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های رقیه نجدی با عنوان «آیه‌های نسیان» از روز جمعه ۲۵ فروردین‌ماه ۹۶ در گالری آران گشایش می‌یابد.



   در معرفی این نمایشگاه آمده است: «برای یک نسل از ایرانیان، کودکی در میان بهت و بیداری گذشت. تجربه سال‌های انقلاب و خشونت و جنگ، تصاویر و احساسات و ادبیاتی را به آنان تحمیل کرد که قرار نبود بخشی از کودکی باشند. هراس‌ها و تعارضات آن سالها هنوز بر تصمیمات و تمایلات روزانه تأثیر می‌گذارند. در عین حال ناامنی و عدم ثباتی که یک ملت برای سال‌ها تجربه کرده، عطش و  اشتیاق به زندگی را نیز بارور می‌کند؛ نیاز به رنگ، طرح و پرواز خیال در این بستر به عرصه می‌رسد.»



   رقیه نجدی، در نخستین نمایشگاه انفرادی گذشته‌ای را به تصویر در می‌آورد که در آن با میلیونها کودک دیگر سهیم است. با نقاشی تصاویر کودکان به‌صورت نگاتیو عکس، و با پس‌زمینه نا آرامی و آلوده به خشونت هنرمند صدای خود را در اعتراض به جنگ و خشونت تحمیل‌شده، و ادامه تهدید به دشمنی و جنگی مجدد در کشور خود و در منطقه را، به مخاطبان انتقال می‌دهد.



   کیفیت وهم‌آلود این نقاشی‌ها چون پوششی نامحسوس، آنچه که هنرمند به خاطر می‌آورد را دربرمیگیرد. در این لایه‌های واقعیت و خواب و وهم، ساختاری خاص شکل می‌گیرد.رنگ‌های شفاف و زنده در تقابل با دنیای خاکستری که یادآور سال‌های جنگ در ایران هستند، و زیبائی عجیب گل‌های وحشی یادآور آن هستند که در نهایت طبیعت کنترل شدنی نیست و روح انسان قادر به فائق آمدن بر بسیاری از ناملایمات است.



   در «آیه‌های نسیان»، هنرمند مجموعه‌ای از تصاویری زیبا را برای بازخوانی گذشته در کنار هم قرار می‌دهد. هنرمندی که مصمم است با تمام آنچه بود و هست و با تمام وجود زندگی کند؛ جسورانه و مصر در انکار سیاهی و نهایتاً پیروز در مقابله با کژی‌ها.



   علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۹۶ از ساعت ۱۵ تا ۱۹ به گالری آران به‌نشانی تهران، کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک ۱۲ مراجعه کنند.