مراسم رونمایی از کتاب «مروری بر مجموعه آثار خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران»  با حضور و سخنرانی هنرمندان هنرهای تجسمی، روز سه‌شنبه ۹ خردادماه ۹۶ از ساعت ۱۷ در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

   کتاب «مروری بر مجموعه آثار خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران» دربخش‌های نقاشی، طراحی و هنرهای چاپی، نقاشان فتورئالیست، مجسمه سازی، آثار مینیمال و هنرمفهومی در ۵۰۴ صفحه با کاغذ گلاسه و جلد گالینگور به کوشش مهدی حسینی و توسط انتشارات آبان به چاپ رسیده است.

   مراسم رونمایی از این مجموعه ، با حضور و سخنرانی مهدی حسینی، استادان وهنرمندان هنرهای تجسمی در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود. در این مراسم این مجموعه با تخفیف ویژه به علاقه‌مندان ارایه می‌شود.

   در این کتاب ۲۲۰ اثر از ۸۵ هنرمند (در یک دوره ۱۵۰ ساله) که طیف متنوعی از هنرمندان دوره‌های مختلف مدرنسیم را شامل می‌شود، به چاپ رسیده است، این مجموعه از امپرسیونسیم آغاز و تا پاپ آرت و هایپررئالسم ادامه دارد و آثارهنرمندان دوره‌های مختلف مدرنیسم، از امپرسیونیسم، پاپ آرت و هایپررئالیسم را در بر می گیرد. توضیحاتی که در بخش‌های مختلف کتاب آمده است، به درک بهتر فضای هر دوره و عوامل شکل گیری هر سبک و خلق اثر کمک می‌کند.