فیلم کمدی «منهتن» به کارگردانی وودی آلن محصول سال ۱۹۷۹ ( آمریکا ) روز چهارشنبه ۱۰ خرداد ماه  ۹۶، ساعت ۱۷ در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

   فیلم «منهتن» به عنوان آخرین فیلم از بخش «چشم انداز کمدی رمانتیک» از دوره چهل و هفتم ( بهار ۹۶ ) به مدت ۹۶ دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی نمایش داده خواهد شد. همچنین بعد از نمایش فیلم، جلسه نقد و بررسی فیلم‌های به نمایش در آمده با حضور امیر پوریا؛ مدرس و منتقد سینمایی برگزار می‌شود.

   تلاش وودی آلن برای فضاسازی بصری به خصوص این اثر برمی‌آید که «منهتن» از معدود فیلم‌های اوست که با عریض‌ترین کادر اسکوپ آن زمان ساخته شده و کنتراست سیاه و سفید آن بناست تصویری نوستالژیک از نیویورک عرضه کند.

   رابطه‌ی شخصیت استاد دانشگاه (که خود آلن بازی‌اش می کند) با شاگردی ۱۷ سال کوچک‌تر (که بازیگرش ماریل همینگوی را کاندیدای اسکار نقش مکمل کرد) به شکلی غریب، بعدتر در زندگی فردی آلن و ازدواجی که تا امروز ادامه یافته، جلوه‌ی عینی به خود گرفت. این از آن نمونه‌های نادر آفرینش هنری است که خالق به جای ایده گرفتن از زندگی شخصی خود، چیزی در اثرش قرار می دهد که بعدها در زندگی فردی، به سمت آن می‌رود. به این معنا، آلن در «منهتن» داشته شیوه‌ی بس پیچیده‌ای از روانکاوی شدن به واسطه‌ی سینما را تجربه می‌کرده است، ترسیم گوشه‌های نامکشوف درون هنرمند، پیش از آن که جسارت زندگی کردن آن را پیدا کرده باشد.

   علاقه مندان جهت حضور در جلسه نقد و بررسی فیلم می توانند به صورت آزاد و رایگان ، به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگرشمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵۵ تماس حاصل کنند.