ششمین همایش «۱۰ روز با عکاسان» عصر چهارشنبه ۱۵ آذر ماه در خانه هنرمندان ایران گشایش یافت. 

به گزارش روابط عمومی ششمین همایش ۱۰ روز با عکاسان، این همایش با حضور مجید رجبی معمار؛ مدیر عامل خانه هنرمندان ایران، ساعد نیک ذات؛ دبیر ششمین دوره ده روز با عکاسان و روسای انجمن‌های تخصصی، عکاسان و جمع زیادی از علاقمندان به هنر افتتاح شد.

مجید رجبی معمار در ابتدای این مراسم گفت: من به دوستان در انجمن گفته‌ام که اینجا خانه خود شماست و در واقع متعلق به همه رشته‌ها و تخصص‌های هنری است که هر انجمن می‌تواند به میزان تلاش خود در فضاهای متنوع خانه هنرمندان فعالیت داشته باشد. وی ادامه داد: ما مفتخریم در طول سال دو رخداد بزرگ عکاسی را در خانه هنرمندان ایران برگزار کنیم که یکی از آن‌ها همین ده روز با عکاسان است و ما در طول این ده روز کل فضاهای خانه را در اختیار عزیزان در انجمن قرار می‌دهیم. 

مدیرعامل خانه هنرمندان گفت: امیدوارم که پس از این ده روز و برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی در مجموع اتفاق خوشایندی برای جامعه عکاسی ایران رخ بدهد و خروجی قابل توجهی داشته باشد.

در ادامه این برنامه ساعد نیک ذات دبیر ششمین همایش «۱۰ روز با عکاسان» گفت: حرفه اصلی من سینماست و من در سینما آموختم که باید هر کاری را به شکل گروهی انجام داد و هرکسی یک گوشه کار را بگیرد. امسال ده روز با عکاسان با همکاری شش انجمن تخصصی عکاسی و دو نمایشگاه ویژه که مربوط به دو استان آذربایجان غربی و خراسان است، برگزار شده است. مسعود زنده روح کرمانی؛ رییس انجمن عکاسی میراث فرهنگی، حمید فروتن؛ ریس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران، حسین حیدری؛ مدیر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، حافظ احمدی؛ رییس انجمن عکاسان سینمای ایران، ابراهیم سیسان؛ رییس انجمن عکاسان خانه تئا‌تر و یدالله ولی‌زاده؛ رییس انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی ایران افرادی بودند که ما را در این رویداد یاری کردند.

نیک ذات گفت: امسال ما کمیته‌ای را نیز تشکیل دادیم که قائم به ذات فرد نباشد و هر فرد یک بخشی از کار را در دست داشت. مریم منصوری، مدیر اجرایی، دکتر شهاب‌الدین عادل؛ مدیر شورای علمی، مهدی وثوق نیا؛ مدیر هنری، مجید فروغی؛ مدیر روابط عمومی، آرش کریمی؛ مدیر بخش نگاه شخصی، جاوید نیک‌پور؛ مدیر بخش رسانه‌های دیجیتال و همکاران آن‌ها ما را در این دوره یاری می‌کنند. امسال ما از دو استانی که در زمینه عکاسی فعال هستند هم نمایشگاهی برپا کردیم که کیوریتوری آن در بخش آذربایجان غربی به عهده رومین محتشم بود و بخش استان خراسان را نیز کیارنگ علایی به عهده داشت.

همزمان نمایشگاه «ده روز با عکاسان» نیز با نوای نی انبان و سازهای کوبه‌ای با حضور مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، ساعد نیک ذات و روسای انجمن‌ها افتتاح شد.

در این دوره بیش از ۴۰۰ عکس در گالری‌های خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته شده است. در نمایشگاه انجمن عکاسان میراث فرهنگی عکس‌های بادگیرهای ایران با عنوان «ایران سرزمین بادگیر‌ها» به نمایش گذاشته شده است. در نمایشگاه انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس نمایشگاهی با عنوان «یک حلقه از جنگ»؛ عکس‌های حمیدرضا ولی از یک روز عملیات در ماهوت عراق در یک حلقه فیلم، ۲۱ عکس از زندگی شهید منصور عطشانی در جزیره مینو به نمایش گذاشته شده است. در نمایشگاه انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران هفت مجموعه عکس با عنوان‌های «قاچاق سوخت»، «تولد یک بحران»، «خروس‌های جنگی»، «سال هزار و سیصد و چند»، «یار دبستانی»، «آوای کودکی» و «خاطرات مقدس» در مجموع با ۶۵ عکس به نمایش گذاشته شده است.

انجمن عکاسان سینمای ایران با موضوع مواجهه در عکاسی سینما ۹ قاب از عکس‌های پشت صحنه و صحنه فیلم را به نمایش گذاشته است. در نمایشگاه انجمن عکاسان خانه تئا‌تر ۳۲ عکس از اجراهای تئا‌تر و در نمایشگاه انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی ایران ۳۱ عکس به نمایش گذاشته شده است. نمایشگاه عکس استان خراسان با ۶۸ عکس و نمایشگاه عکس استان آذربایجان غربی با ۴۶ اثر از عکاسان این استان در ششمین همایش ۱۰ روز با عکاسان برگزار شده است.