ویژه برنامه «نمایش گزیده‌ چهل سال سینمای ایران» به مناسبت بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، پنج‌شنبه ۲۶ مهرماه در موزه سینما افتتاح می‌شود و در نخستین روز، دو فیلم سینمایی از تولیدات سال‌های ۱۳۵۸ و ۱۳۵۹ روی پرده می‌روند.

در این برنامه که تا پایان سال ۱۳۹۷ ادامه خواهد داشت، پنج‌شنبه‌های هر هفته در دو سانس ۱۵ و ۱۷ دو فیلم سینمایی ویژه مخاطبانی که در این گردهمایی ثبت‌نام کرده‌اند، اکران می‌شوند.

گزیده‌ فیلم‌های چهل سال سینمای ایران به همت علی بختیاری از بین تولیدات سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۷ انتخاب و با تلاش فیلمخانه ملی ایران برای نخستین بار و ویژه این برنامه، اسکن و اصلاح شده‌اند.

پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از برنامه و زمان‌بندی اکران فیلم‌ها به سایت موزه سینمای ایران مراجعه و جدول نمایش فیلم‌ها را دریافت کنند.

یادآوری می‌شود، نمایش گزیده‌ چهل سال سینمای ایران ویژه افرادی است که کد اختصاصی و کارت عضویت خود را از روابط عمومی موزه سینما دریافت کرده‌اند.

لازم به ذکر است، به دلیل استقبال کم‌نظیر مخاطبان از این برنامه، اعضا می‌بایست با بررسی جدول نمایش و انتخاب فیلم‌های مورد علاقه خود، یک هفته قبل از اکران برای رزرو برنامه اقدام کنند.