کتاب «عکاسی و نظریه» نوشته‌ی دکتر مهدی مقیم‌نژاد که چاپ اول آن به سال ۱۳۹۳ بر می‌گردد در روزهای اخیر از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ سوم رسیده است.

نسخه‌ی جدید این کتاب که از نظر ویرایشی در آن بازنگری کامل شده با جلد سخت، کاغذ سبک و به شکل رنگی چاپ و با قیمت ۴۵۰۰۰ تومان عرضه شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را که شامل ۴۹۲ صفحه و ۱۰۴ تصویر با جلد سخت است، هم‌اکنون از «فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی» خریداری کرده و در سراسر کشور تحویل بگیرند.

در کتاب «عکاسی و نظریه» که اثری آموزشی در حوزه‌ی نقد عکس با شیوه‌ی مطالعه‌ی تطبیقی است تلاش شده تا دنیای عکاسی از زاویه‌ی دید دو رویکرد ساختارگرایی و پساساختارگرایی به تحلیل و بحث گذاشته شود.

کتاب در مرحله‌ی اول با طرح «نقد نظری» به کلیت عکاسی می‌پردازد و در مرحله‌ی دوم در راستای «نقد عملی» آثار رابرت فرانک و سیندی شرمن را به عنوان موارد پژوهشی مورد تحلیل قرار می‌دهد. عنوان کامل کتاب «عکاسی و نظریه: بررسی تطبیقی نظریه‌های ساختارگرایی و پساساختارگرایی در نقد عکس – به همراه تجزیه و تحلیل و نقد آثار رابرت فرانک و سیندی شرمن» است که در سه بخش و ده فصل تنظیم شده است.

«در ستایش امر واقعی» (در دو جلد) که شامل گزیده متن‌هایی درباره‌ی هنر و عکاسی است، دیگر کتاب این عکاس و پژوهشگر شناخته شده‌ است که اوایل امسال به بازار آمد و هم اکنون در «فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی» با بیست درصد تخفیف در اختیار مخاطبان قرار دارد.

دکتر مهدی مقیم‌نژاد عضو هیات علمی دانشگاه هنر و از اساتید آموزشگاه عکاسی حرفه‌ای است و کلاس عکاسی فاین آرت او هم اکنون در حال پذیرش هنرجو است.