انجمن عکاسان ایران هفتمین همایش ۱۰ روز با عکاسان ایران را از ۱۴ تا ۲۳ آذرماه امسال در خانه هنرمندان برگزار می‌کند.

کمیته همایش‌ها و جشنواره‌های انجمن عکاسان ایران، مجید ناگهی را برای دبیری هفتمین همایش ۱۰ روز با عکاسان به هیات مدیره انجمن عکاسان ایران پیشنهاد کرد و با تصویب هیات مدیره، ناگهی دبیر این دوره شد. مجید ناگهی؛ عضو هیات مدیره انجمن عکاسان ایران، دبیر چهارمین همایش ۱۰ روز با عکاسان نیز بوده است.

مجید ناگهی؛ دبیر هفتمین همایش ۱۰ روز با عکاسان ایران درباره این دوره گفته است: هفتمین دوره ۱۰ روز با عکاسان ایران در فرصت کم و فشردگی زمانی برنامه ریزی شد و همکاران و ستاد اجرایی به صورت جدی فعالیت می‌کنند. رویکرد این دوره «چهره ایران» است که بیشتر نشست‌های تخصصی و و برنامه‌های نمایشگاهی از سوی شورای علمی و شورای هنری به نحوی طراحی شد تا ایران امروز در عکاسی نمایش داده شود.

ناگهی در ادامه گفت: سعی شد مواردی پایه گذاری شود که در این راستا کمیته داوطلبان همکاری با ۱۰ روز با عکاسان ره اندازی شد که می‌تواند ظرفیتی را ایجاد کند. راه اندازی کمیته دانشجویی و توجه جدی به عکس‌هایی که در دانشگاه تولید می‌شود نیز از برنامه‌های این دوره است. امیدواریم حاصل کار به مذاق عکاسی ایران خوش آید، هرچند توقع و شان عکاسی بیشتر است.

امسال یک گالری مستقل به آثار دانشجویی اختصاص پیدا کرده است. طی انتشار فراخوانی در هشت مجموعه دانشگاهی، آثار دانشجویان برای حضور در نمایشگاه انتخاب شد و در بخش دیگری نیز پایان نامه‌های عکاسی بررسی می‌شود. به این ترتیب، قصد داشتیم حلقه اتصال نهاد دانشگاهی و رویداد ۱۰ روز با عکاسان را شکل دهیم. پادکست و رادیوی اینترنتی هم امسال توسط چند جوان شکل گرفته است و قصد داریم از امکانات فضای مجازی نیز استفاده کنیم.

دبیر همایش ۱۰ روز با عکاسان ایران با اشاره به ایجاد یک بخش جدید در این همایش گفت: بخش «در جست و جوی راهی نو» به سخنرانی‌های ۱۵ دقیقه‌ای توسط افرادی اختصاص دارد که در زمینه عکاسی دارای تجربیاتی ارزشمند هستند. او گفت ممکن است این افراد عکاس نباشند اما نکاتی را متذکر شوند که مناسب کار عکاسان است. در این افراد پزشک، معمار یا افراد دیگری هم وجود دارند.

جدول برنامه‌های هفتمین همایش ۱۰ روز با عکاسان ایران به شرح زیر است.
نشست های تخصصی، نمایش فیلم، کارگاه آموزشی و برنامه در جستجوی راهی نو در سالن شهناز، برنامه های به سوی نگاه شخصی در گالری بهار و نشست های انجمن ها و بخش دانشجویی این دوره همایش در خانه هنرمندان برگزار می‎شود.


برای مشاهده جدول روی تصاویر کلیک کنید.

در برگزاری همایش ۱۰ روز با عکاسان، هفت انجمن عکاسی مشارکت دارند. انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران، انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، انجمن عکاسان میراث فرهنگی، انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی، انجمن عکاسان تئاتر و انجمن عکاسان سینما و انجمن عکاسان ایران با وجود تفاوت‌هایی که در کار آنها و رویکردشان به عکاسی وجود دارد، چکیده‌ای از فعالیت سالانه خود را در این رویداد منعکس می‌کنند.

شورای علمی: محمد مهدی رحیمیان (مدیر شورا)، اسماعیل عباسی، شهاب الدین عادل، محمدرضا شریف زاده و مهرداد افسری

ستاد اجرایی: محمد مهدی رحیمیان؛ مدیر کمیته علمی، مسعود زنده روح کرمانی؛ مدیر هنری، حسین حیدری؛ مدیر اجرایی، حسین کریم زاده؛ مدیر نمایشگاه، کورش ادیم؛ مدیر برنامه نگاه شخصی، کامران شریفی؛ مدیر کمیته دانشجویی، هادی آذری؛ مدیر در جستجوی راهی نو ، مجید فروغی؛ مدیر روابط عمومی، جاوید نیکپور، مدیر رسانه‌های دیجیتال، کیمیا سعادت؛ مدیر ستاد اجرایی، مسعود پورکاشانی؛ مدیر مالی و پریسا رقمی؛ مدیر دبیرخانه