دومین گردهمایی عکاسان بوشهر بعد ازظهر روز شنبه بیست ششم مرداد ماه در محل سالن اندیشه دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد بوشهر برای عموم علاقمندان برگزار می‌شود.

این گردهمایی در قالب دو نشست تخصصی با حضور سید حسین صافی و محمود صادقی عکاسان بوشهری با محوریت نگاه شخصی در عکاسی و ارائه مجموعه عکس‌هایشان برگزار می شود.

دومین گردهمایی عکاسان بوشهر طی دو روز با همکاری انجمن عکاسان استان بوشهر، انجمن سینمای جوان بوشهر، اهرم، انجمن عکاسان گناوه، انجمن فیلم و عکس شهرستان دشتی، پویش جمعه‌های عکاسی جوان، آکادمی عکس زوم کنگان و گروهای آزاد و اشخاص فعال در حوزه عکس و حمایت پیشکسوتان عکاسی بوشهر برگزار می‌شود.

در مراسم امسال اولین تندیس افتخاری دوربین چوبی را به استاد سیدحسین صافی اعطا خواهد شد. این نماد همه ساله به یک عکاس با سابقه طولانی مدت، که امسال براساس نوع سابقه درخشان هنری، تأثیر گذاری نوع نگاه هنری و بینش او بر جامعه عکاسی استان و فاکتورهایی از قبیل فعالیت‌هایی در زمینه‌های مقاله نویسی و بیان نظریه‌ها در حوزه عکس و … تعیین شده، به عکاس مربوطه تقدیم می‎شود.

اهداف این گردهمایی، مروری به روند گذشته فعالیت عکاسی در بوشهر، معرفی یک زمان خاص در طول سال برای آغاز و خاتمه همه فعالیت‌های انجمن‌ها و گروه‎ها، رونمایی نمادین از کتاب‌هایی که در سال‌های گذشته در حوزه عکس منتشر شده و آشنایی بیشتر عکاسان جدید با افراد با تجربه به شکل برپایی ورکشاب با محوریت نگاه شخصی آنها در عکاسی است و ادامه روند این پروسه به صورت سالیانه با ایده‌های تخصصی‌تر و چشمگیرتر انجام خواهد شد.

در پایان مراسم «دومین گردهمایی عکاسان بوشهر» از چند عکاس فعال پویش جمعه‌های عکاسی جوان و انجمن فیلم و عکس شهرستان دشتی توسط مدیریت این گروه‎ها تقدیر می‌شود.