نمایشگاه انفرادی مجموعه عکس‌ و ویدیو پرهام تقی‌اف با عنوان «مرجعیت نامتقارن» و «کالیدوسکوپ تاریخی» از بعدازظهر جمعه ۶ دی‌ماه در گالری اعتماد واقع در باغ نگارستان گشایش می‌یابد.

حمیدرضا کرمی پژوهشگر و منتقد هنر در بخشی از نقد و بررسی آثار این نمایشگاه نوشته است:

«آنچه او در این مجموعه گرد آورده، همچنان وفاداری به دلسپردگیِ همیشه‎اش به زبانِ عکس و تصویر؛ نشانه‌شناسی و رمزگذاری و رمزگشاییِ از آن؛ و هشیاری و تعلق خاطر به کشف و بیان و بازسازیِ جلوه‎های حقیقت در بستری به نام تاریخ را باز می‎تابد.»

پرهام تقی‌اف متولد ۱۳۵۷ و دانش‌آموخته‌ی عکاسی از مؤسسه عکاسی نیویورک است. آثار وی تاکنون برنده‌ی جوایز متعددی بوده است که از جمله‌ی آنها می‌توان به جایزه‌ی اول مسابقه عکس مؤسسه عکاسی نیویورک، حضور در لیست کوتاه سومین جایزه‌ی هنر معاصر مجیک آو پرشیا در لندن و لیست کوتاه مسابقه‌ی جهانی عکاسی معماری سال ۲۰۱۷ میلادی اشاره کرد.

او همچنین در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی بسیاری در داخل و خارج از کشور شرکت داشته که از جمله جدیدترین آنها می‌توان به نمایشگاه گروهی عکاسان معاصر ایران در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، نمایشگاه گروهی عکاسان معاصر ایران، فستیوال فورمت انگلستان و نمایشگاه آثار برگزیده‌ی عکاسان معماری جهان در جمهوری چک، مجارستان و لهستان اشاره کرد.

پرهام تقی‌اف مدرس کلاس‎های «شناخت نور، منابع نور و نورپردازی»، «عکاسی تبلیغاتی»، «عکاسی معماری» و «کارگاه ایده پردازی و خلاقیت در عکاسی» در «آموزشگاه عکاسی حرفه‌ای» است.

آخرین نمایشگاه انفرادی او در تهران با عنوان «دست بگیر / دست بکش» در خرداد ۹۳ در محل نگارستان «آن» برگزار شده و همچنین بخشی از مجموعه‌ی «مرجعیت نا‌متقارن» سال گذشته (آذر ماه ۱۳۹۷) در گالری آبان شیراز نمایش داده شده است.

این نمایشگاه تا ۲۴ دی‌ماه ۱۳۹۸ ادامه دارد.

نشانی: میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، باغ نگارستان، گالری اعتماد
تلفن: ۰۲۱۸۸۸۲۱۲۷۱ و  ۰۲۱۸۸۸۲۹۰۱۷
ساعات بازدید: ۱۳ تا ۲۱ (افتتاحیه: ۱۵ تا ۲۰)
گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.