«روزمرگی‌های معاصر» پروژه‌ی هنری دنباله‌داری است به نمایشگاه‌گردانی علی میراسماعیلی که تاکنون سه فصل آن با عناوین «کجواج‌ها»، «فراموشی» و «خودردیابی» به نمایش در آمده و نمایشگاه فصل چهارم این پروژه با عنوان «شرایط» روز جمعه ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ در گالری باروک افتتاح می‌شود.

در این نمایشگاه ۱۴ هنرمند که اغلب آثارشان به‌صورت عکس، چیدمان و ویدئوآرت ارائه شده است، آثارشان را به نمایش خواهند گذاشت. پس از انتشار فراخوان و دریافت و بررسی پروپوزال‌ها توسط هیأت انتخاب، هنرمندان منتخب برای شرکت در این فصل نیز مانند روال فصول قبلی پروژه در فرآیند تولید آثار خود، بدون وابستگی به هر کدام از سبک‌ها یا شیوه‌های تولید اثر هنری، با رویکردی بینارشته‌ای سعی در نمایش مفهوم روزمرگی در شکل معاصر آن دارند.

هنرمندان حاضر در این فصل عبارت‌اند از:

نگار ابوالقاسم، آزاده اکبری، هستی ‎حاجی‌ابوالحسن، مهدیه سلطانی، معصومه شصتی، مهسا شهپرنیا، ماه‌نو شیرزاد، فاطمه طاهری، زهرا فرهودی، ملیحه قره‌چلو، مستانه کچلو، سیدمحمد مروج، هیراد مصطفوی و کاوه ناصری‌زاده.

علی میراسماعیلی نمایشگاه‌گردان این پروژه در بیانیه‌ی نمایشگاه آورده است:

«در زندگیِ انسانِ معاصر «شرایط» نقش تعیین‌کننده‌ای پیدا کرده است. از سویی شرایطِ حاضر موجد کنش و واکنش‌های نامتعارف و غیرقابل پیش‌بینی او نسبت به قبل شده است و از دیگر سو شرایط، روزمرگی‌های جدیدی را تولید نموده که با تجربیات زیستی پیش از این قابل فهم نیست اما منجر به بازتولید انسانی شده که مانند یک چرخه، خود در به وجود آمدن «شرایط» نقش دارد.»

علی میراسماعیلی عکاس، مدرس عکاسی، مؤلف و مترجم در زمینه‌ی عکاسی و ویرایش‌های عکس است. او علاوه بر تدریس کلاس‌های «عکاسی مقدماتی» و «نرم‌افزار لایت‌روم» در آموزشگاه عکاسی حرفه‌ای، به‌عنوان مدرس در دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانشکده‌ی خبر حضور دارد. از میراسماعیلی کتاب «لایت‌روم، تاریکخانه‌ی دیجیتال» و «تکنیک‌های ویرایش عکس در فتوشاپ» به چاپ رسیده است.

نمایشگاه «شرایط» در گالری باروک تا چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ادامه خواهد داشت.

نشانی: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، پلاک ۱۷۳۶، گالری باروک – نقشه
ساعات بازدید: ۱۶ تا ۲۱ (افتتاحیه: ساعت ۱۶)

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به دیگر فصل‌های پروژه‌ی روزمرگی‌های معاصر و همچنین اطلاع از فراخوان‌های فصول بعدی، از صفحه‌ی این پروژه در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام بازدید فرمایید.