مطلب زیر با اندک ویرایش از صفحه اینستاگرام حسن غفاری بازنشر می‌شود. ساعتی پس از انتشار این خبر در سایت عکاسی گزارش رسمی این نشست در سایت انجمن عکاسان ایران منتشر شد.

بعد از برپایی غیر حضوری آخرین مجمع عمومی انجمن عکاسان ایران در سال ۱۳۹۸ به دلیل محدودیت‌های کرونا و وقایع مرتبط با جنبش «زن، زندگی، آزادی» در سال گذشته، انجمن عکاسان ایران در این مدت موفق به برگزاری مجمع عمومی نشده است.

از سویی هیئت مدیره فعلی با کاهش اعضا مواجه و از سوی دیگر در بلاتکلیفی صدور و تمدید مجوز فعالیت از طرف مراجع ذیصلاح (وزارت کشور – وزارت کار و امور اجتماعی) قرار گرفته است. در این وضعیت تکمیل و ترمیم اعضا و انتخاب بازرس جدید ممکن نیست.

برای یافتن راه حل و برون رفت از بلاتکلیفی فعلی و دریافت پاسخ سوال‌های بسیار که در این مقطع با آن روبرو هستیم، با پیگیری و مدیریت آقای کمال‌الدین شاهرخ جلسه همفکری با اعضای هیئت موسس و اعضای ادواری پیشین برگزار شد.

هر چند خیلی دیر به این مهم پی برده شد، اما اقدام کردند و جلسه با حضور محمد ستاری، اسماعیل عباسی، افشین شاهرودی، سیف الله صمدیان، محمد مهدی رحیمیان، مجتبی آقایی، محمد فرنود، سید عباس میرهاشمی، محسن راستانی، مسعود زنده روح کرمانی، فرزاد هاشمی، سعید دستوری، کمال الدین شاهرخ، مجید ناگهی، رامیار منوچهر زاده، حسن غفاری، محسن زین‌العابدینی، رامین کاکاوند، وحید علی‌نقی‌زاده و غیبت مریم زندی، امیرعلی جوادیان، ساعد نیک زات، آئین شاهرودی به دلایل اعلام شده مسافرت خارج از کشور و مشغله کاری، در سالن امیرخانی، خانه هنرمندان دیروز جمعه چهار اسفندماه ۱۴۰۲ به مدت سه ساعت و با یاد و قراد دادن تصویر دو عزیز فراموش نشدنی، زنده یادان اکبر عالمی و بابک برزویه به گفتگو نشستند.

موضوع‌های گفتگو:
چگونه می توان با توجه به بی تکلیفی در وزارت کشور مجمع عمومی برپا کرد؟
آیا انجمن پاسخگوی نیاز امروز جامعه عکاسی می باشد؟
آیا مسیر عضو گیری انجمن صحیح است؟
انجمن احتیاج به برپایی جلسه های بیشتری با هیئت موسس و هیئت‌مدیره ادواری دارد.
انجمن احتیاج به شفافیت و همدلی بیشتری با بزرگان عکاسی کشور دارد.
و …

لازم بذکر است هدف این جلسه تایید و مشروعیت بخشیدن به هیئت مدیره فعلی انجمن نبود بلکه شنیدن عملکرد چند ساله‌ی هیئت مدیره فعلی و ارائه راهکار برای مشخص شدن آینده انجمن.