گروه پروژه‌ها و فن‌آوری‌های پیشرفته گوگل (ATAP)، اخبرا پروژه‌ای را به نام تانگو کلید زده که قرار است امکان ترسیم نقشه سه بعدی از فضای اطراف را برای تلفن‌های هوشمند فراهم کند. عملا تلفن‌های دارای فن‌آوری تانگو، توانایی اسکن سه بعدی محیط اطراف را داشته و از اطلاعات جمع‌اوری شده برای ایجاد نقشه‌های سه بعدی، محیط‌های مجازی یا حتی سناریوی بازی‌ها استفاده می‌کنند.


       با این امکان می‌توانید قبل از ا ین که برای خرید مبلمان بیرون بروید ابعاد خانه خود را اندازه‌گیری کنید، یا به صورت مجازی در فضای داخلی ساختمان‌ها گردش کنید یا مکان دقیق یک محصول را روی قفسه یک فروشگاه ببنید، و همه این‌ها در تلفن هوشمند شما اتفاق می‌افتد.

tango_2

در صفحه ردگیری موارد مرورگر کروم اطلاعات این تلفن هوشمند منتشر شده است.


     گوگل قصد دارد نمونه‌های اولیه این محصول را بین توسعه‌دهندگان نرم‌افزار توزیع کند و به همین منظور اخیرا  اطلاعات بیشتری درباره مشخصات دوربین این تلفن‌ها منتشر کرده است. اخیرا سایت Myce.com پروژه تانگو را در صفحه ردگیری موضوعات مطرح در مرورگر گوگل کروم یافته و اطلاعاتی در باره آن منتشر کرده بود. توسعه‌دهندگان قصد دارند پشتیبانی از تلفن‌های تانگو را در مرورگر کروم اضافه کنند و در صفحه ردگیری موارد مرتبط، اطلاعاتی در مورد مشخصات این وسایل منتشر شده بود. در این صفحه ذکر شده که دوربین پشتی این وسیله ۴MP بوده، میدان دید چشم ماهی ۱۸۰ درجه و  دوربین عمق‌یاب  320×۱۸۰@۵Hz دارد و یک دوربین جلویی با میدان دید ۱۲۰ درجه دارد که میدان دیدش شبیه به چشم انسان است.

     همچنین صفحه نمایش این تلفن ۵ اینچ و دارای سیستم عامل اندروید است و قادر به ردگیری کامل حرکت سه‌بعدی خود بوده و همزمان نقشه‌ای از محیط اطراف خود ایجاد می‌کند. سنسور‌های موجود روی این تلفن می‌توانند نزدیک به ۲۵۰‌هزار اندازه‌گیری سه‌بعدی در ثانیه را انجام داده و موقعیت و جهت تلفن به صورت زمان حقیقی بروزرسانی شده و داده‌ها روی یک مدل سه‌بعدی پیاده‌سازی می‌شود.

منبع: Myce.com