بهزاد (آرش) اشکر، عکاس جوان شیرازی، موفق به کسب جایزه‌ اصلی مسابقه‌ عکاسی نمایندگی شرکت نیکون در منطقهٔ خاورمیانه و آفریقا شد.

   در این مسابقه که از سوی Photo World Dubai و با حمایت شرکت نیکون ویژهٔ عکاسان کشورهای منطقه‌ خاورمیانه و نپال، پاکستان، مالدیو، اوگاندا، نیجریه، اتیوپی، تانزانیا، آنگولا، ساحل عا ج، افغانستان، سنگال، کنیا و گرجستان در سه بخش «مردم در حرکت»، «فاین آرت» و «خلاقیت نامحدود» برپا شد ۵۰۰ عکس به رقابت پرداختند.  

   طبق فراخوان مسابقه هر یک از این سه بخش یک عکس برنده داشت و برندهٔ اصلی هم با رای‌گیری عمومی بر روی فیسبوک انتخاب می‌شد. در پایان رای‌گیری، عکس بهزاد اشکر از ایران، که از فینالیست‌های بخش «فاین آرت» بود، موفق به کسب بیشترین آرای مردمی شد و جایزه‌ اصلی این مسابقه، یک دوربین Nikon D610، را دریافت کرد. به هر یک از برندگان بخش‌های موضوعی هم یک دوربین Nikon D3300 به همراه یک لنز کیت۵۵-۱۸ میلیمتری هدا شد. 

     گفتنی‌ست شرکت نیکون هر سال برگزارکننده یا حامی مسابقات عکاسی مختلفی در سراسر جهان است که برخی از این مسابقات مختص عکاسان مناطق خاصی از جهان هستند و برخی دیگر در گسترهٔ جهانی برپا می‌شوند. گسترده‌ترین این مسابقات که به شکل بین‌المللی (غیرمنطقه‌ای) برگزار می‌شود دوسالانهٔ عکسی است که از سال ۱۹۶۹ تاکنون برگزار شده است و در آخرین دور آن در سال ۲۰۱۲ – ۲۰۱۳ مجموعه عکاسی از ابراهیم نوروزی موفق به کسب جایزه‌ نخست بخش مجموعه عکس روایی شد.