نمایشگاهی از مجموعه عکس‌های مجید سعیدی با عنوان «زندگی در جنگ» از ۲۴ مهرماه ۹۳ در منطقهٔ برانکس نیویورک برپا شده است. 

    این نمایشگاه در چارچوب جایزهٔ بین‌المللی کتاب عکس ۲۰۱۴ FotoEvidence و به میزبانی مرکز مستندنگاری برانکس برگزار شده است. مجید سعیدی، فتوژورنالیست و عکاس مستند ایرانی، اسفندماه ۹۲ با این مجموعه عکسش به عنوان برندهٔ چهارمین دورهٔ جایزهٔ FotoEvidence معرفی شده بود. 
 

  همزمان با این نمایشگاه، کتابی به همین نام شامل ۸۵ عکس سیاه و سفید از مجموعهٔ «زندگی در جنگ» مجید سعیدی (متولد ۱۳۵۲ در تهران) هم به چاپ رسیده و رونمایی شده است. این کتاب با مقدمه‌ای از Ed Kashi، فتوژورنالیست سر‌شناس، به قیمت ۵۰ دلار عرضه شده است. 
 
  Ed Kashi (متولد سال ۱۹۵۷ در نیویورک) در بخشی از مقدمهٔ این کتاب می‌نویسد: «کتاب زندگی در جنگ مجید سعیدی، عکاس ایرانی، شاید تنها کتابی دربارهٔ افغانستان باشد که عکسی از جنگ به ما نشان نمی‌دهد. برای ده سال دوربین او زندگی روزانه را با مفهوم تاثیر جنگ به تصویر کشیده است… چشمان حساس، دید هنری، مهارت‌های ژورنالیستی و داشته‌های غریزی او با هم ترکیب شده‌اند تا پرتره‌هایی روشنگر از کشوری را به ما ارائه کنند که معمولا آن را در جهان غرب با تهاجم نظامی، مرگ سربازانمان، شکست سیاست‌هایمان و نگاه تحقیرآمیزی که به مردم این کشور و زندگی و فرهنگشان داریم، می‌شناسیم» 
 
  مجموعهٔ «زندگی در جنگ» پیش از این برندهٔ جوایزی همچون سومین دورهٔ جایزهٔ لوکاس دوله‌گا، جایزه ویژه فتوژورنالیسم ایتالیا، ورلدپرس فتوی ۲۰۱۳، جایزهٔ یونیسف ۲۰۱۰ و جایزهٔ مرکز عدالت و حقوق بشر رابرت اف. کندی شده و تابستان ۹۲ در جشنوارهٔ پرپینیان فرانسه نیز به نمایش درآمده بود. 

   گفتنی‌ست در نمایشگاه نیویورک در کنار آثار مجید سعیدی، عکس‌های چهار عکاس راه‌یافته به مرحلهٔ نهایی داوری چهارمین دورهٔ جایزهٔ FotoEvidence هم به نمایش درآمده است. والریو بیسپیوری (ایتالیا، ۱۹۷۱) با مجموعه عکسی به نام «دربند‌ها: سفری به زندان‌های آمریکای جنوبی»، تانیا هابجوکوآ (اردن، ۱۹۷۵) عکاس فلسطینی‌تبار با مجموعه‌ای به نام «دلخوشی‌هایی در اشغال»، فرناندو مورالس (اسپانیا، ۱۹۶۳) مجموعهٔ «شکستن چرخه» و ژائو پینا (پرتغال، ۱۹۸۰) با اثرش به نام «سایهٔ Condor» در این نمایشگاه حاضر هستند.
 

   جایزهٔ کتاب عکس FotoEvidence توسط موسسهٔ مستندنگاری FotoEvidence و با همکاری آژانس عکس VII به صورت سالانه به یک عکاس مستند و خبری اهدا می‌شود که با تعهد و شجاعت در کارش به مستندنگاری پدیده‌هایی اقدام می‌کند که با عدالت اجتماعی و خشونت‌های غیرانسانی در جوامع بشری ارتباط دارند. مجید سعیدی پیش از این در نخستین دورهٔ این جایزه با مجموعه‌ای به نام «قربانیان جنگ افغانستان» دربارهٔ مجروحین مین‌ها و مهمات جنگی در افغانستان یکی از راه‌یافتگان به مرحلهٔ نهایی بوده است.