چهارمین نشست از سلسله نشست‌های بررسی عکاسی ایران بعد از انقلاب با عنوان «تغییر مفهوم عکس در ایران در کشاکش گفتمان‌های سیاسی (۱۳۵۰-۱۳۸۶)»  روز سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۸ از ساعت ۱۴ الی ۱۶ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی (سوهانک) برگزار می‌شود.

نشست چهارم با عنوان «مفهوم عکس در گفتمان دهه هشتاد : بادهای تند تغییر» پیگیری خواهد شد. در این نشست که آخرین برنامه از «سلسله نشست های بررسی تاریخ عکاسی ایران» با حضور دکتر هادی آذری ازغندی خواهد بود، می‌کوشد تا چگونگی کمرنگ شدن عکاسی مستند اجتماعی و مسلط شدن معنایی از عکاسی تحت عنوان عکاسی هنری را در دهه هشتاد تحلیل کند و برای تبیین علل این تغییرات، نقش سازمان های دولتی و نیمه دولتی اعم از فرهنگسراها، مجلات و گالری‎ها را مورد بررسی قرار خواهد داد. علاوه بر این سخنران خواهد کوشید با توجه به سیر تاریخی عکاسی در دهه هشتاد به تجزیه و تحلیل آثار عکاسان فعال در این دوره بپردازد.

لازم به توضیح است که این سلسله نشست‌ها به همت چهار انجمن دانشجویان عکاسی (انجمن علمی عکاسی دانشگاه هنر تهران ، انجمن علمی عکاسی دانشگاه تهران، کانون عکس دانشگاه سوره، انجمن علمی عکاسی دانشگاه آزاد اسلامی) برگزار می‌شود.

نشست‌ اول با موضوع «مفهوم عکس در پرتوی گفتمان‎های پیشا انقلابی در ایران» به میزبانی دانشگاه هنر برگزار شد که در آن به تاثیر گفتمان های پیش از انقلاب بر عکاسی ایران پرداخته شد.

نشست دوم به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد که در آن گرایش‌های مختلف عکاسی ایران در دهه شصت، در نسبت با گفتمان‌های سیاسی، در رابطه با شعار تعهد و رسالت عکاسی و آرا مدیران دولتی در رابطه با عکاسی ایران (در دهه شصت) و نمونه عکس‎های عکاسان مطرح آن زمان مورد بررسی قرار گرفت.

در نشست سوم با موضوع «مفهوم عکس در گفتمان دهه هفتاد: از گرفتن به ساختن» که در دانشگاه سوره برگزار شد به  بررسی وضعیت عکاسی ایران در دوران سازندگی، به تشریح دلایل تغییر مفهوم عکس در سال‌های ابتدایی و میانی دهه هفتاد شمسی پرداخته شد و آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه‌های سالانه و دوسالانه در کنار نقش پررنگ‌تر سازمان‌های نیمه دولتی، از جمله مسائلی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

محوریت این نشست‌ها رساله‌ی دکترای سخنران است که با موضوع تاریخ عکاسی ایران بعد از انقلاب به رشته تحریر درآمده است.

دکتر هادی آذری مدرس کلاس‎های «مبانی ترکیب‎بندی در عکاسی» و «نقد عکس» در آموزشگاه عکاسی حرفه‎ای است.