900629.gif

به مناسبت ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) روز جهانی صلح، نمایشگاه عکس‌های مهدی منعم با عنوان «قربانیان جنگ، سفیران صلح» در کافه مانیا برپا می‌شود.
در این نمایشگاه تصاویری از قربانیان غیرنظامی جنگ هشت ساله ایران و عراق در قالب ۹ عکس به نمایش گذاشته خواهد شد. مهدی منعم پیش از این هنگام انتشار کتاب عکس‌های «قربانیان جنگ ایران و عراق» آنرا بیانیه‌ای در دفاع از تمام قربانیان غیرنظامی جنگ‌ها اعلام کرده بود که پیام صلح را به تمام جهانیان مخابره می‌کند.
مهدی منعم عکاس مستند اجتماعی و خودآموخته عکاسی است که از سال ۱۳۶۰ عکاسی حرفه‌ای را آغاز کرده و در جریان دفاع مقدس در عملیات‌های مختلف به‌عنوان عکاس خبری فعالیت می‌کرد. او عکاسی از جانبازان جنگ تحمیلی را ازسال۱۳۶۷، انتشار کتاب «معجزه امید» از مجموعه جانبازان را درسال ۱۳۷۸، عکاسی از مصدومان شیمیایی و جانبازان حملات هوایی عراق به مناطق مسکونی و مجروحان ناشی از مین‌های به‌جامانده ازجنگ تحمیلی با عنوان قربانیان جنگ را از سال ۱۳۸۰ و انتشار کتاب عکس سیاه و سفید «قربانیان جنگ» را در کارنامهٔ حرفه‌ای کاری خود دارد.

«قربانیان جنگ، سفیران صلح» پنجمین نمایشگاهی است که در کافه مانیا برپا می‌شود. پیش از این عکس‌های علی اکبر شیر ژیان با عنوان «مدیترانه و دموکراسی»، ابوالفضل نسائی با عنوان «آمنه»، رضا میلانی با عنوان «تکرار مبهم یک صدا» و فرزانه خادمیان با عنوان «اتوبوس» در این کافه به نمایش گذاشته شده بود.
افتتاحیه: چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ ساعت ۱۶
بازدید: هر روز از ساعت ۹ الی ۲۳
کافه مانیا، بین میدان فاطمی و خیابان ولیعصر، جنب پارکینگ مجتمع تجاری اداری ۳۷